"Gazeta Prawna", że takie roszczenia mogą doprowadzić do załamania finansów publicznych. Dziennik pisze, że ponieważ ani rząd, ani pracodawcy nie popierają takiego rozwiązania, związki zgłosiły kolejna propozycję - aby maszyniści, kierownicy pociągów, drużyny konduktorskie, nastawniczy, ustawiacze i dyżurni ruchu mogli pracować pięć lat krócej.
Gazeta podkreśla, że pracodawcy są skłonni finansować trzyletnie urlopy kolejarskie do czasu emerytury, ale tylko dla pracowników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu, którym zdrowie nie pozwala na pracę.
"Jeżeli rząd nie zgodzi się na przyznania nam prawa do wcześniejszych emerytur, to będziemy walczyć o swoje prawa równie skutecznie jak górnicy" - zapowiada Aleksander Motyka, przewodniczący Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP.
Więcej w "Gazecie Prawnej".
Gazeta Prawna/jędras