Wejście nowego inwestora do Telewizji Puls może nastąpić już w I kwartale 2009 roku. Obecnie rozmowy prowadzone są z kilkoma polskimi i zagranicznymi firmami mediowymi, które wkrótce rozpoczną badanie spółki - poinformował we wtorek PAP Dariusz Dąbski, prezes i współwłaściciel TV Puls.
"Zainteresowanie TV Puls jest bardzo duże, rozmawiamy obecnie z kilkoma podmiotami z polskiego i zagranicznego rynku mediów. W przypadku tych ostatnich mówimy o firmach z USA i Europy" - powiedział Dąbski.
Według wcześniejszych spekulacji prasowych do Telewizji Puls w miejsce News Corporation, która w listopadzie sprzedała udziały w tej stacji, chce wejść m.in Agora. Wśród zagranicznych graczy wymieniany był Axel Springer i Bertelsmann.
"W styczniu powinniśmy wejść w drugi etap badania spółki, abyśmy w lutym mogli przystąpić do twardych negocjacji. Dla spółki dobrze by było, gdyby kwestia wejścia inwestora wyjaśniła się w I kwartale 2009 roku. Wówczas moglibyśmy zacząć wprowadzać bardziej ambitną strategię rozwoju" - powiedział prezes.
"Jeśli jednak rozmowy będą się przedłużały, to jesteśmy na to przygotowani. Możemy negocjować nawet rok, ponieważ mamy stabilną sytuację finansową, a nasza oglądalność rośnie" - dodał.
W ocenie Dąbskiego po inwestycjach zrealizowanych już za czasów partnerstwa z News Corporation, TV Puls potrzebuje na rozwój maksymalnie kilkadziesiąt mln zł.
"Mamy obecnie kilka scenariuszy dalszego rozwoju. Ten najbardziej ambitny i optymistyczny powstał przy założeniu, że proces cyfryzacji zajmie do dwóch lat i na multipleksach, oprócz obecnego programu TV Puls, znajdą się dwa nasze kanały tematyczne. Nasze potrzeby inwestycyjne oceniam w dziesiątkach mln zł, gdyż główne inwestycje m.in w studia, sprzęt, biura i ludzi, już zostały poczynione" - powiedział Dąbski.
"Liczę, że ten scenariusz umożliwi nam w ciągu dwóch lat zwiększenie oglądalności nawet do 7 proc." - dodał.
Według danych TNS OBOP oglądalność TV Puls wzrosła w 2008 roku o 28,8 proc. do 0,67 proc., co dało stacji 14 miejsce.
Na początku listopada 2008 roku News Corporation wycofał się z Telewizji Puls i sprzedał swoje udziały Dariuszowi Dąbskiemu, który obecnie ma 49 proc. udziałów, a franciszkanie posiadają 51 proc. udziałów.
Pytany o udziały, jakie może przejąć w Telewizji Puls potencjalny inwestor, Dąbski odpowiedział: "Nie wykluczamy żadnego scenariusza. Może to być pakiet mniejszościowy lub większościowy. Wszystko będzie zależało od konkretnej oferty. Wybierzemy najlepszą dla dalszego rozwoju stacji".
Telewizja Puls dociera obecnie łącznie do około 29,3 mln Polaków. Potencjalny zasięg naziemny stacji to 11,16 mln widzów, czyli 29,27 proc. mieszkańców Polski, przy całkowitym zasięgu technicznym na poziomie ok. 76,85 proc. (PAP)
epo/ jtt/ js/ pz/ woj/