Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Śląski Urząd Wojewódzki umożliwi załatwianie spraw przez internet

0
Podziel się:

Za ponad półtora roku większość spraw w
Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach będzie można załatwić
przez internet. Urząd rozpoczął realizację projektu, którego celem
jest udostępnienie usług wojewódzkiej administracji rządowej na
platformie elektronicznej.

Za ponad półtora roku większość spraw w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach będzie można załatwić przez internet. Urząd rozpoczął realizację projektu, którego celem jest udostępnienie usług wojewódzkiej administracji rządowej na platformie elektronicznej.

Prawie 3 mln zł na realizację przedsięwzięcia wyłoży Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach działań związanych z tworzeniem w regionie infrastruktury społeczeństwa informacyjnego. Platforma ma był gotowa w pierwszym kwartale 2008 roku.

Obecnie większość klientów urzędu musi osobiście stawić się w nim na kolejnych etapach załatwiania swoich spraw, albo korzystać z telefonu by sprawdzić, na jakim są etapie. Trzeba wypełnić i złożyć lub wysłać pocztą wiele druków i formularzy. Nowy system ma to zmienić. Stopniowo wszystkie usługi będą udostępniane w jednym portalu regionalnym, z nieprzerwanym dostępem do nich.

"Oznacza to, że każdy mieszkaniec woj. śląskiego będzie mógł skorzystać z informacji oraz dokumentów 365 dni w roku, 7 dni w tygodniu przez 24 godziny, czyli także poza godzinami pracy urzędu" - wyjaśniła rzeczniczka wojewody Marta Malik.

Oprócz portalu internetowego, kontakt z administracją ułatwią publiczne punkty dostępu do internetu, zainstalowane w miejscach obsługi klientów w siedzibie urzędu w Katowicach oraz placówkach zamiejscowych w Bielsku-Białej i Częstochowie. Każdy punkt będzie wyposażony w infomat z wszystkimi niezbędnymi drukami i formularzami oraz komputer z dostępem do internetu, służący do ich przesłania.

Dzięki realizacji projektu, wprowadzając elektroniczny obieg dokumentów, urząd zaoszczędzi na wydatkach związanych z urządzeniami i materiałami. Petenci będą mogli szybciej załatwiać swoje sprawy, bez konieczności odwiedzania urzędu.

Śląski Urząd Wojewódzki i związana z nim administracja świadczą usługi na rzecz 4,7 mln mieszkańców regionu, 205 jednostek samorządu terytorialnego oraz 424 tys. podmiotów gospodarczych.

Projekt "Elektroniczna platforma Urzędu Wojewódzkiego i Administracji Zespolonej" jest jednym z 8, realizowanych w ramach budowy infrastruktura społeczeństwa informacyjnego w woj. śląskim. Ich łączna wartość przekracza 44 mln zł, z czego ponad 32 mln zł to środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. (PAP)

mab/ pad/

internet
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)