Giełdowa spółka Trakcja zmodernizuje linię kolejową z Szczecina Głównego do Polic. Ale nie tylko. Umowa obejmuje prace na liniach, których łączna długość to 670 km.
Ostatni element układanki, która była niezbędna do otwartej rynkowej konkurencji na polskich torach, pojawił się 17 lipca. Pierwszy pociąg Leo Express wyruszy w nocy z piątku na sobotę i będzie woził pasażerów na trasie Kraków-Praga.
Dostawy EZT będą wykonywane w latach 2018-2020 zgodnie z uzgodnionym przez strony harmonogramem.
Budimex przebuduje tory dla PKP za prawie pół miliarda złotych.
Po niemal dwóch latach starań czeskiemu przewoźnikowi Leo Express udało się uruchomić połączenie kolejowe z Krakowa do Pragi. Ze stolicy naszego południowego sąsiada pierwszy pociąg odjedzie 20 lipca. Tym samym skruszała pozycja PKP Intercity jako rynkowego monopolisty.
Choć Pendolino jeździ po polskich torach od końca 2014 roku, ciągle te nowoczesne składy nie umożliwiają pasażerom dostępu do internetu.
Jedna decyzja polskiego urzędu dzieli czeskiego przewoźnika Leo Express od rzucenia wyzwania PKP. Wystarczy, że UTK zgodzi się, by kupione i zmodernizowane przez Czechów pociągi mogły wozić pasażerów między Krakowem a Pragą.
PKP Cargo podpisało z Pesą Bydgoszcz umowę na wykonanie napraw 38 lokomotyw spalinowych serii ST44. Prace przy popularnych "gagarinach" rozpoczną się w przyszłym roku.
Bezpieczeństwa pasażerów na polskiej kolei pilnują ochroniarze. Gdy dochodzi do kradzieży, napadu albo ktoś pozostawi bez opieki bagaż, na pomoc wzywają Straż Ochrony Kolei. To pośrednictwo kosztuje podatników 60 milionów złotych rocznie. Byłoby taniej, ale pracę nad ustawą, która pozwoli strażnikom chronić nie tylko tory, utknęły w martwym punkcie.
Kruszy się monopol polskich przewoźników na kolei. Kontrolowana przez niemieckiego giganta Deutsche Bahn spółka otrzymała zgodę na uruchomienie codziennego połączenia na linii Wejherowo-Warszawa Lotnisko Chopina. Przed firmą jednak jeszcze długa i wyboista droga nim zagrozi polskiemu gigantowi.