PKP Intercity zmodernizuje 123 wagony z opcją unowocześnienia 62 kolejnych.
Jest kolejowym pasjonatem i zbieraczem kolejowych artefaktów. W planach ma otwarcie kolejowego muzeum, bo pamiątkami, które zgromadził, chce dzielić się nie tylko ze znajomymi. Dziś jego najważniejszym zadaniem jest zapewnienie milionom Polaków podróżującym koleją możliwości kupienia jednego biletu na całą podróż.
Spółka chce przeznaczyć 250 mln na budowę i modernizację dworców.
Grupa PKP realizuje szeroko zakrojony program inwestycyjny w Małopolsce. Dzięki niemu pasażerowie otrzymają zmodernizowane, komfortowe dworce, a także, w wyniku remontów linii kolejowych, skróci się czas podróży pociągiem. Realizowane na niespotykaną jak dotąd skalę inwestycje mają zwiększyć atrakcyjność i konkurencyjność transportu kolejowego w regionie, tak chętnie odwiedzanym przez turystów.
Prace remontowe na kolei zniechęcają pasażerów do jeżdżenia pociągami. W lutym liczba pasażerów wyniosła 23 mln osób, co stanowi spadek o 2,2 proc. w stosunku do danych z roku poprzedniego.
To już nie tylko plany. Nowy prezes PKP Cargo zapowiedział, że kupowanie zagranicznych firm będzie jednym z filarów rozwoju państwowej spółki.
Mijają cztery miesiące bezkrólewia w PKP Cargo. Wybór szefa spółki musi jednak wreszcie przyspieszyć, bo - jak dowiaduje się money.pl - pełniący obowiązki prezesa Krzysztof Mamiński nie chce już dłużej zarządzać firmą.
Nawet 20 mln zł może kosztować naprawa Pendolino rozbitego niemal rok temu pod Ozimkiem na Opolszczyźnie. Naprawa pociągu będzie trwała kilkanaście miesięcy.
Osiemdziesiąt lat temu dumą polskiej kolei była Luxtorpeda, czyli szybki pociąg spalinowy. Symbol komfortu i nowoczesności. Właśnie do tych czasów świetności odwołuje są rząd Morawieckiego, który chce inwestować w kolej. Tyle, że nowoczesny pociąg polski pociąg już powstał. A dobiła go państwowa PKP Intercity.