Bank BPH planuje do końca 2006 roku otworzyć w całej Polsce 600 placówek partnerskich, działających na zasadzie franchisingu - poinformowali przedstawiciele banku na wtorkowej konferencji prasowej.
"Chcemy, żeby punkty partnerskie stały się integralną częścią naszej sieci dystrybucyjnej. Będą one prowadzone przez osoby fizyczne lub firmy niezależne od banku" - powiedział Wojciech Sobieraj, wiceprezes Banku BPH.
Placówki partnerskie będą otwierane przede wszystkim w małych i średnich miastach oraz w tych częściach dużych miast, w których dostęp do usług bankowych jest ograniczony. Placówki mają sprzedawać 90 proc. oferty produktowej Banku BPH dla klientów indywidualnych oraz dla małych przedsiębiorstw.
Z analiz banku wynika, że około 80 miejscowości liczących powyżej 20 tys. mieszkańców nie znajduje się w zasięgu istniejących placówek.
Obecnie działa już około 100 agencji Banku BPH, w 2005 roku ich liczba ma wzrosnąć do 350, a docelowo w 2007 roku ma ich być 600. Sieć detaliczna Banku BPH liczy obecnie 460 oddziałów, a do końca 2006 roku ich liczba ma wzrosnąć o kolejne 77.(