- niemieckiej grupy HVB.
"Kończąc ostatni etap procesu integracji banków BPH i PBK Bank Przemysłowo-Handlowy PBK SA otrzymuje nową markę "Bank BPH". Poprzez nową markę bank będzie komunikował się z otoczeniem. Oddziały, foldery i wszystkie materiały reklamowe otrzymają nowy wygląd" - poinformował bank w komunikacie.
Celem wprowadzenia nowej marki jest stworzenie krótszej i dobrze rozpoznawalnej polskiej nazwy nawiązującej swoim wyglądem, niebieską czcionką i półkolistym niebieskim podkreśleniem, do logotypu HVB.
"W nowym logo niebieskie elementy "Bank" i "BPH" połączone są czerwoną falą - symbolem austriackiego banku BACA, który w ramach grupy HVB odpowiedzialny jest za rynki Europy Środkowej i Wschodniej" - podał bank.
Najszybciej nowe oznakowanie pojawi się na stronie internetowej banku, a od połowy lutego rozpocznie się proces sukcesywnej wymiany logotypów w placówkach banku.
W wywiadzie dla PAP z połowy grudnia prezes banku Józef Wancer poinformował, że koszty związane z reklamą i promocją nowej nazwy wyniosą kilka milionów zł. Do tego bank wyda kilkanaście milionów na zmiany techniczne dotyczące wymiany logo w jego placówkach.
Wancer powiedział także wówczas, że w 2004 roku jak i w kolejnych najbliższych latach najbardziej dynamicznie bank będzie rozwijał bankowość detaliczną, a w jej obrębie finansowanie nieruchomości, operacje związane z używaniem kart płatniczych, w szczególności kredytowych, oraz bankowość elektroniczną.
Bank planuje też rozwój bankowości transakcyjnej. W przyszłości bank może stać się centrum operacji transakcyjnych dla całej grupy HVB lub przynajmniej regionu Europy Wschodniej.
Bank powstał w wyniku połączenia w grudniu 2001 roku dwóch dużych banków komercyjnych: BPH koncentrującego swoją działalność w Polsce południowej oraz PBK, który działał w Polsce północno-wschodniej.