Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Handlowy chce rozwinąć CitiFinancial do 200 placówek

0
Podziel się:

Bank Handlowy chce do 2008 roku rozbudować sieć CitiFinancial do 200 placówek z obecnych 100 i rozwinąć jej ofertę o produkt kartowy.

*Bank Handlowy chce do 2008 roku rozbudować sieć CitiFinancial (CF) do 200 placówek z obecnych 100 i rozwinąć jej ofertę o produkt kartowy. *
Bank planuje, że w 2009 roku ponad 50 proc. przychodów będzie generował sektor detaliczny. CitiFinancial, sieć sprzedaży produktów kredytowych dla klientów indywidualnych, działa od września 2002 roku.

"Nie zakończyliśmy jeszcze wszystkich inwestycji. Do 2008 roku chcemy rozwinąć sieć do 200 oddziałów i autoryzowanych punktów. Prowadzimy też prace nad kartą CitiFinancial" - powiedział David Kay, szef CitiFinancial, na spotkaniu z dziennikarzami.

Do tej pory inwestycje w sieć wyniosły łącznie 15 mln USD.

W II kwartale 2006 roku CF odnotował 0,6 mln zł straty brutto, wobec 5,5 mln zł straty w II kwartale 2005 roku, a po półroczu zysk brutto wyniósł 5,5 mln zł wobec 7,1 mln zł straty rok wcześniej.

"Sądzimy, że na przestrzeni trzech lat CitiFinancial może dość do poziomu 15-17 proc. udziału w przychodach operacyjnych banku" - powiedział Sławomir Sikora, prezes Banku Handlowego.

CF zanotował 14 proc. udział w klientowskim wyniku odsetkowym i prowizyjnym banku na koniec pierwszego półrocza 2006 roku, wobec 8 proc. w analogicznym okresie roku 2005.

Udział CF w portfelu kredytów całej części detalicznej Banku Handlowego stanowi na koniec pierwszego półrocza 23 proc.

Bank chce zwiększać udział usług detalicznych w przychodach.

"Zakładamy, że segment detaliczny, wraz z CitiFinancial, przekroczy 50 proc. przychodów banku w 2009 roku" - dodał Sikora.

Zysk brutto segmentu bankowości komercyjnej i inwestycyjnej w I półroczu 2006 r. wyniósł 351,8 mln zł (w II kwartale 104,9 mln zł), bankowości detalicznej 86,4 mln zł (w II kwartale 36,5 mln zł), a CitiFinancial 5,5 mln zł (w II kwartale strata brutto wyniosła 581 tys. zł).

Zysk netto grupy Banku Handlowego w II kwartale 2006 roku spadł do 107,4 mln zł ze 179,7 mln zł w II kw. 2005 r. i był niższy od konsensusu na poziomie 139,5 mln zł na podstawie sześciu prognoz biur maklerskich w przedziale 120 mln zł - 156 mln zł.

Negatywny wpływ na sytuację w II kwartale miał wynik na instrumentach finansowych, jednak pozostałe wyniki nie odbiegają zbytnio od oczekiwań rynku.

"Sądzimy, że drugie półrocze pod względem przychodów będzie dobre. Powrót na rynek średnich i małych przedsiębiorstw powinien mieć pozytywny wpływ na wyniki. Poza tym drugie półrocze będzie wyglądało lepiej w porównaniu z tym samym okresem 2005 roku, bo zmiana cen na kartach kredytowych została dokonana pod koniec pierwszego półrocza zeszłego roku" - powiedział Sikora.

W segmencie małych i średnich firm bank pozyskał do końca pierwszego półrocza 2006 r. 200 nowych klientów.

wiadomości
banki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)