Co piąty bankomat z żubrem niesłusznie naliczał prowizję klientom swojego banku - donosi _ Gazeta Wyborcza _.
Awaria pojawiła się 30 lipca. Klienci Pekao, którzy wypłacali z bankomatów tej sieci pieniądze za pomocą kart debetowych Maestro, płacili prowizję, bo system nie zidentyfikował ich jako _ swoich _.
Problem dotyczył prawie 600 bankomatów z 3 tysięcy należących do Pekao. Jak podaje _ Gazeta _, prowizję naliczały tylko te, które bank przejął od BPH w wyniku zeszłorocznej fuzji.
Jak zapewnia Anna Papka z biura prasowego Pekao, awaria systemu została usunięta i od północy bankomaty nie naliczają już niesłusznie prowizji.
- _ Oczywiście zwrócimy pieniądze wszystkim klientom, którym naliczono niepotrzebne opłaty _- mówi Money.pl Anna Papka. - _ Nie trzeba składać specjalnych wniosków, reklamacji, wszystko przeprowadzimy automatycznie _.
Pieniądze na konta kilku tysięcy klientów Pekao, którym feralne bankomaty naliczyły prowizję, wrócą w ciągu 2-3 dni.