Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Transakcje walutowe w Banku Zachodnim WBK

0
Podziel się:

Bank Zachodni WBK wprowadza do swojej oferty nowy produkt pozwalający klientom dokonującym międzynarodowych płatności walutowych bardziej efektywnie zarządzać pieniędzmi, a dzięki temu oszczędzać znaczne kwoty.

W przypadku transakcji międzynarodowych obiektywnym miernikiem ich jakości jest procent transferów wykonywanych automatycznie, bez ingerencji ze strony pracowników uczestniczących w operacji banków. Takie transfery obarczone są najniższym ryzykiem błędu oraz realizowane są natychmiast, bez konieczności ich ręcznej korekty. Podczas gdy na rynku międzynarodowym przeciętna liczba transakcji realizowanych automatycznie wynosi 60 procent, w Banku Zachodnim WBK wskaźnik ten kształtuje się na poziomie 95 procent.

- Osiągnięcie takiej przewagi nad konkurencją było możliwe dzięki indywidualnie zaprojektowanemu systemowi obsługiwania płatności walutowych oraz dzięki zintegrowaniu rozliczeń w Centrum Rozliczeniowym – tłumaczy Dorota Bernatowicz, dyrektor Departamentu Operacji Zagranicznych.

Nowa, wprowadzona właśnie przez BZWBK usługa, pozwala klientom bardziej efektywnie zarządzać pieniędzmi, a dzięki temu oszczędzać znaczne kwoty.

- Wysoka jakość komunikatów znacznie obniża koszty transferów ponoszone przez naszych klientów oraz redukuje ryzyko niedostarczenia środków beneficjentowi. Dzięki automatyzacji płatności zlecane przez naszych klientów docierają do banku beneficjenta w ciągu kilku minut od momentu ich wysłania przez oddział, a płatności otrzymywane przez naszych klientów księgowane są na ich kontach natychmiast po tym, gdy wpłyną do banku.

Dzięki powiązaniu systemów płatniczych oraz zarządzania płynnością banku (salda na rachunkach nostro) bank może zaoferować swoim klientom atrakcyjny „cut-off time”, czyli godzinę, do której klient powinien złożyć zlecenie, aby zrealizowane zostało w tym samym dniu. W Banku Zachodnim WBK „cut-off time” ustalony jest na godzinę 12:00, czyli wszystkie zlecenia złożone przez klientów do godziny 12:00 wysyłane są tego samego dnia.

Od 1 października 2001 roku Bank Zachodni WBK wprowadza do swojej oferty nowy, unikalny produkt.

- Polega on na przesyłaniu klientom Internetem kopii komunikatów SWIFT dotyczących wysyłanych lub otrzymywanych przez nich płatności. Usługa ta jest szczególnie przydatna w przypadku płatności otrzymywanych przez klienta, pozwala bowiem na bardziej efektywne zarządzanie gotówką, czyli, w efekcie, na osiągnięcie wyższych dochodów. Warto zwrócić uwagę, że wprowadzając nową usługę bank bezzwłocznie dzieli się z klientami pełną informacją na temat realizowanych przez nich transferów – tłumaczy Dorota Bernatowicz.

Do tej pory, po uznaniu rachunku klienta w dacie waluty, kopia komunikatu SWIFT dołączana była do wyciągu z rachunku. Teraz natomiast klient otrzymuje informację natychmiast po tym, gdy do banku wpłynie polecenia wypłaty. Ze względu na specyfikę rynku międzynarodowego, polecenia wypłaty są standardowo realizowane z datą waluty „spot”, tzn. za dwa dni robocze. Data waluty oznacza dzień, kiedy środki zaksięgowane zostaną na rachunku klienta. Sam komunikat płatniczy wpływa do banku często przed datą waluty. Klient może znacznie wcześniej podjąć decyzję dotyczącą zarządzania ryzykiem kursowym, czyli sprzedaży otrzymanej waluty, a ze względu na elektroniczną (szybszą) formę przekazywania informacji, zarządzanie płynnością walutową jest znacznie bardziej efektywne.

Podsumowanie:
*Bank Zachodni WBK dysponuje nowoczesnym systemem zarządzania rachunkami nostro umożliwiający automatyczne zarządzanie płynnością walutową (zarządzanie saldami utrzymywanymi na rachunkach nostro w bankach zagranicznych);
*Dzięki powiązaniu systemów płatniczych z systemami zarządzania płynnością, Bank Zachodni WBK może zapewnić dla płatności wychodzących datę waluty „jutro” (tryb pilny) lub „dziś” (tryb ekspresowy); standardowo płatności wysyłane są z datą waluty „spot” – dwa dni robocze;

  • Klient otrzymuje informację natychmiast po tym, jak polecenie wpłynie do Banku Zachodniego WBK;
  • Klient może znacznie wcześniej podjąć decyzję o sprzedaży otrzymanej waluty, czyli ograniczyć ryzyko kursowe;
  • Ze względu na elektroniczną, a więc szybszą formę przekazywania informacji, zarządzanie płynnością walutową jest wielokrotnie bardziej efektywne.
waluty
wiadomości
banki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)