Rynek wywiadu gospodarczego w Polsce wciąż jest mały, jednak już 18 procent właścicieli i pracowników firm korzysta z takiej formy zdobywania wiedzy o potencjalnych kontrahentach. Co czwarty zleca to zadanie profesjonalnej wywiadowni - donosi portal e-prawnik.pl.
Przedsiębiorcy coraz częściej sprawdzają swoich kontrahentów, bo wzrosło ryzyko trafienia na nierzetelnego partnera biznesowego. W związku z zapotrzebowaniem na tego rodzaju usługi wzrasta liczba firm i portali internetowych oferujących przedsiębiorcom bilanse i sprawozdania handlowe - czytamy w najnowszym raporcie portalu e-prawnik.pl Kryzys napędza wywiadownie gospodarcze (pobierz cały raport w pdf).
Ankietowani przez e-prawnik.pl przedsiębiorcy informacje czerpią przede wszystkim z raportów Krajowego Rejestru Sądowego. Również raporty Biura Informacji Kredytowej cieszą się rosnącym zainteresowaniem właścicieli firm.
_ - Wraz z pogorszeniem się kondycji gospodarki rośnie ryzyko trafienia na nierzetelnego kontrahenta, co może skutkować daleko idącymi negatywnymi konsekwencjami dla firmy. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy chcą wiedzieć jak najwięcej o potencjalnym kontrahencie _ - mówi dla e-prawnika Piotr Rogowiecki, ekspert ds. społeczno - gospodarczych z Konfederacji Pracodawców Polskich.