Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MSP: abonament stanowi zbyt duży procent dochodów radiofonii publicznej

0
Podziel się:

Przychody abonamentowe stanowią zbyt duży
procent przychodów spółek radiofonii publicznej. Spółki te powinny
zwiększyć przychody z innych źródeł - powiedział w czwartek w
Sejmie podsekretarz stanu w ministerstwie skarbu państwa Michał
Chyczewski.

Przychody abonamentowe stanowią zbyt duży procent przychodów spółek radiofonii publicznej. Spółki te powinny zwiększyć przychody z innych źródeł - powiedział w czwartek w Sejmie podsekretarz stanu w ministerstwie skarbu państwa Michał Chyczewski.

"Nikt nie mówi o tym, że działalność spółek skarbu państwa ma być ograniczona tylko i wyłącznie do działalności misyjnej" - podkreślił.

Odpowiedział w ten sposób na pytanie grupy posłów PiS, którzy chcieli wiedzieć, w jaki sposób minister skarbu, jako właściciel mediów publicznych, zamierza poprawić sytuację finansową radiofonii publicznej, która pogarsza się wskutek spadku wpływów z abonamentu.

"Ubytek wyniesie od 19 do ok. 22 proc. w skali roku" - powiedział Andrzej Walkowiak (PiS), podkreślając, że w najgorszej sytuacji znalazły się regionalne spółki Polskiego Radia, którym w ciągu najbliższych miesięcy grozi utrata płynności finansowej.

Chyczewski podkreślił w odpowiedzi, że przychody z abonamentu cały czas stanowią 75-85 proc. przychodów spółek radiowych. "W moim osobistym przekonaniu to jest zdecydowanie za dużo i warto, aby tego typu pytania były kierowane do zarządów tych spółek - co te zarządy robią w rzeczywistości zarówno po stronie przychodowej, jak po stronie kosztowej, aby spółki przez nie zarządzane miały odpowiednią rentowność" - mówił.

"Myślenie wąskimi kategoriami finansowania działalności jedynie z przychodów z abonamentu - jak życie pokazuje - jest szkodliwe właśnie dla tych spółek" - dodał.

Zdaniem Chyczewskiego zwiększenie przychodów z innych źródeł nie musi ograniczać działalności misyjnej. "Są przykłady spółek radiowych, które tworzą np. rozgłośnie miejskie, które są rozgłośniami bardziej komercyjnymi, adresowanymi do określonej grupy wiekowej i tego typu spółki radzą sobie lepiej" - powiedział.

Chyczewski podkreślił przy tym, że kompetencje nadzorcze ministra skarbu nad mediami publicznymi są ograniczone, a jedyny instrument, poprzez który minister mógłby wpływać na kondycję fizyczną spółek radiowych, to pomoc publiczna.

"Do tej pory żadna ze spółek nie zwróciła się z prośbą o udzielenie pomocy publicznej, zaznaczam, że tego rodzaju pomoc wymaga zgody Komisji Europejskiej" - powiedział Chyczewski. (PAP)

js/ par/ jbr/

msp
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)