Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wizerunek firmy i marketing. Jak o nie zadbać?

0
Podziel się:

W momencie przygotowywania się przedsiębiorcy do procesu rejestracji firmy musi on równocześnie pomyśleć o kwestiach związanych z marketingiem i budową wizerunku.

Wizerunek firmy i marketing. Jak o nie zadbać?
(Shironosov/Dreamstime)

W momencie przygotowywania się przedsiębiorcy do procesu rejestracji firmy musi on równocześnie pomyśleć o kwestiach związanych z marketingiem, a także zastanowić się nad budową wizerunku swojego przedsiębiorstwa na tle rynku.

Te zagadnienia powinno się rozważyć jeszcze przed dokonaniem rejestracji bowiem duży wpływ na budowę wizerunku mają podstawowe dane dotyczące przedsiębiorstwa, jak chociażby nazwa firmy (określana często jako samo słowo firma). Nie muszą się jednak martwić Ci którzy już przebrnęli przez proces rejestracji. Pamiętać należy, że mogą oni bezpłatnie dokonać zmian we wpisie do CEIDG.

Pierwszą podstawową kwestią od której zależy postrzeganie przedsiębiorstwa przez klientów i kontrahentów jest nazwa firmy. W dużej mierze tworzy ona pewną wartość dla klienta, wpływa na wizerunek, a w przyszłości to z nią będzie łączony prestiż jaki firma zdobędzie na rynku.

Przy wyborze nazwy firmy przedsiębiorca powinien wziąć pod uwagę docelową grupę odbiorców - klientów. Obszar działania firmy, krajowy czy zagraniczny ma duże znaczenie. Jeżeli współpracować będziemy z zagranicznymi kontrahentami nazwa firmy z pewnością nie powinna posiadać polskich znaków diakrytycznych takich jak: ą, ę, ć, ń itp. Nazwa powinna być prosta do wymówienia w każdym z języków, przynajmniej tych najczęściej spotykanych. Ryzykowne jest nadawanie nazwy firmy odniesionej do jednego głównego kontrahenta bo pamiętać trzeba, że sytuacja rynkowa się zmienia. Nawet gdy odbiorcami są jedynie polscy klienci nazwa firmy także nie powinna zawierać trudnych do wymówienia liter pamiętając o tym, że w przyszłości nie wykluczone jest rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne.

Firma powinna być łatwa do zapamiętania. Najlepiej żeby wywoływała u kontrahentów skojarzenia z działalnością lub bezpośrednio z właścicielem. Dobrze jak nazwa firmy wywołuje emocje i wpływa na pobudzenie bodźców u potencjalnych odbiorców. Może intrygować lub nawet śmieszyć, a sygnały przez nią wysyłane będą wówczas wywołać zaintresowanie nabywców. Oczywiście śmieszne nazwy są dość ryzykowne. Zdarza się bowiem, że zamiast przyciągać klientów wręcz ich odpychają wzbudzając negatywne emocje i powodując ich pogardę dla tak, a nie inaczej nazwanej firmy.

Większość ludzi jest wzrokowcami, którym łatwiej zapadają w pamięć krótkie i proste nazwy. Długość nazwy będzie też miała wpływ poniekąd na budowę domeny internetowej. Dlatego też, jeżeli chcemy aby klient mógł odnaleźć naszą firmę w internecie adres, który zwykle wiąże się właśnie z nazwą firmy musi być dość krótki, wpadający w ucho i łatwy do zapisania. Unika się dlatego dwuznacznych liter, które mogą mieć różne brzmienia np. _ j _, którą często czyta się również jako _ dż _ czy też stosowania podwójnych liter w nazwie co powoduje, że klienci maja problem z ich oddtworzeniem. Inaczej pisane a inaczej czytane nazwy również przysparzają wielu kłopotów i mogą powodować na dalszym etapie niepotrzebne pomyłki np. w danych na fakturach.

Kolejną cechą odpowiedniej nazwy powinno być wyróżnienie na rynku szczególnie spośród konkurencji. Choć niektóre firmy stosują taktykę wręcz przeciwną upodabniając się do konkurencji i licząc w ten sposób na przejęcie niektórych klientów. Natomiast ogólnie przyjmuje się, że nazwa nie powinna odnosić się do grupy firm i powodować brak konkretnego odniesienia.

Obecnie nazwy z końcówkami -x, -bud, -med, -pol uważane są już za przestarzałe i mało wyróżniające na rynku. Z uwagi także na dość dużą ilość firm je wykorzystujące mogą się mylić klientom z innymi przedsiębiorcami.

W przypadku jednoosobowej działalności nazwą firmy może być tak naprawdę również imię i nazwisko przedsiębiorcy. W ten sposób budując wizerunek firmy buduje się jednocześnie wizerunek swojej osoby. Ryzykuje się przy tym powiązanie niepowodzenia firmy ze swoim nazwiskiem. Choć z drugiej strony sukces firmy także wpływa na postrzeganie właściciela. Pamiętajmy też, że nazwa firmy może ulec zmianie natomiast nazwiska już tak łatwo nie zmienimy.

Biorąc pod uwagę spółki cechą charakterystyczną dla każdej z nich jest uwzględnienie w nazwie formy działalności lub jej skrótu. I tak nazwy spółek w zależności od formy działalności powinny zawierać treść:

  • spółka cywilna lub skrót używany w obrocie s.c.
  • spółka jawna lub sp.j.
  • i partner lub i partnerzy lub spółka partnerska lub sp. p.
  • spółka komandytowa lub sp.k.
  • spółka komandytowo-akcyjna lub S.K.A.
  • spółka z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółka z o.o. lub sp. z o.o.
  • spółka akcyjna lub S.A.

Ponadto w przypadku spółki jawnej i partnerskiej w nazwie powinno być zawarte przynajmniej jedno nazwisko wspólnika/partnera. W przypadku spółki komandytowej powinno podać się nazwisko (lub firma, gdy osoba prawna) przynajmniej jednego komplementariusza. Jeżeli natomiast w nazwie firmy znajdzie się nazwisko komandytariusza oznaczać to będzie, że jego odpowiedzialność w stosunku do osób trzecich nie ogranicza się do sumy komandytowej ale jest taka sama jak komplementariusza. Podobnie jest w spółce akcyjnej, której nazwa powinna również zawierać nazwisko lub firmę przynajmniej jednego komplementariusza, a gdy w nazwie pojawi się nazwisko akcjonariusza to przyjmuje on tym samym odpowiedzialność za zobowiązania spółki w takim wymiarze jak komplementriusz tej spółki.

Wybór nazwy nie jest taka prostą i nieskomplikowaną sprawą jak by się to mogło na początku wydawać. Przedsiębiorca musi pamiętać, że w większości przypadków kontrahenci kojarzą firmę właśnie po jej nazwie. Podsumowując cechy na które warto zwrócić uwagę przed wyborem nazwy to:

  • charakterystyka grupy odbiorców (wiek - obcojęzycznie brzmiące nazwy mogą sprawiać trudność osobom starszym; kraj z którego pochodzą nabywcy);
  • prostota i łatwość zapisu (bez dwuznacznie brzmiących liter, bez polskich znaków - ą, ę);
  • wywoływanie skojarzeń;
  • krótka i wpadająca w ucho;
  • posiada odpowiedni skrót przypisany formie działalności oraz wymagane elementy;
  • zostanie skonsultowana z innymi (członkowie rodziny czy przyszli współpracownicy).

Tak naprawdę nazwa firmy spełniająca wyżej wymienione cechy nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Może jednak pomóc przyciągnąć nabywców już we wstępnym etapie rozwoju firmy. Rzeczywistość rynkowa pokazuje, że wybić się mogą również przedsiębiorcy, których nazwa jest sprzeczna z jedną lub dwiema cechami uważanymi za wyznacznik dobrej firmy. Z całą pewnością jednak nazwa firmy nie powinna wprowadzać w błąd, co do pochodzenia przedsiębiorcy i prowadzonego przez niego rodzaju działalności. Nie powinno się także używać skrótów zarezerwowanych wyłącznie dla niektórych rodzajów działalności.

Wybór logotypu

Kolejnym ważnym elementem marketingowym ale także spełniającym istotną rolę informacyjną jest logotyp firmy. Obecnie wiele instytucji zajmuje się projektowaniem znaku graficznego dla firm. Skutki skorzystania z takich usług są różne. Zanim zlecimy wyrobienie loga naszego przedsiębiorstwa powinniśmy się sami zastanowić nad pewnymi wyznacznikami, którymi powinien się charakteryzować.

Logo może być zarówno znakiem graficznym zupełnie nie zawierającym nazwy firmy lub też wręcz przeciwnie być samą nazwą firmy. Powinno tak jak nazwa wywoływać u potencjalnych klientów zainteresowanie i łatwo zapadać w pamięć. Zwrócić należy uwagę, że po jakimś czasie powinno się ono kojarzyć z firmą, dlatego też niektórzy stosują strategię, że znak firmowy powinien zawierać element naprowadzający na charakter prowadzonej działalności. Jednakże nie zawsze da się tak zrobić.

Przedsiębiorca powinien również wziąć pod uwagę, iż logo musi być czytelne. Na czytelność oprócz wielkości, kolorów i kształtów wpływa również jego format graficzny. Na dalszych etapach rozwoju firmy logo może być wykorzystywane przy różnych okazjach, co oznacza konieczność odtwarzania go na różnych czytnikach. Tu właśnie dużą rolę odgrywa format graficzny, który będzie odpowiedzialny za wygląd loga na fakturach, papierze firmowym, w reklamie elektronicznej lub prasowej czy też na gadżetach firmowych lub strojach.

Kolorystycznie logo nie powinno być przekombinowane. Użycie zbyt wielu kolorów zamazuje obraz w oczach klienta. Raczej sugerowane jest stosowanie jednego mocniejszego wyróżnika, który będzie przyciągał uwagę kontrahenta. Niektórym kolorom przypisuje się określone znaczenia. Kolor niebieski symbolizuje powagę i zaufanie, czerwony i pomarańczowy wywołuje emocje i przyciąga uwagę natomiast zielony jest postrzegany jako kolor sugerujący świeżość, nowe rozwiązania. Czasem sugerowane jest wykorzystywanie stereotypów takich jak chociażby różowy dla dziewczynek. Obecnie jednak odchodzi się od tego typu podejścia.

Podsumowując przy wyborze logotypu przedsiębiorcy powinni postawić raczej na prostotę formy. Trójwymiarowe formy raczej sprawdzą się jedynie w firmie która w większości działa on-line. Natomiast raczej nie nadają się dla tradycyjnych przedsiębiorców. Warto również zadbać by w znaku firmowym znalazł się jeden element wyróżniający, który przyciągnie uwagę kontrahenta i sprawi, że nasze logo zapadnie mu w pamięć.

Wybór domeny

Domeny internetowe to mówiąc prosto strony internetowe posiadające przypisany adres internetowy. Powstały one w celu szybkiego dotarcia i zidentyfikowania określonych osób, firm, tematów. W miarę rozwoju jednak dostęp ten, ze względu na ogromną ilość istniejących domen, może być utrudniony. Domena jednym słowem mówiąc to nazwa internetowa.

Przy tej okazji należy wyjaśnić jeszcze jedno pojęcie - hosting. Jednym z jego elementów jest właśnie domena. Określa on usługę, która polega na udostępnianiu wycinka przestrzeni dyskowej serwera. Dzięki temu firma ma możliwość zamieszczenia własnej strony www w Internecie. Hosting oprócz domen zawiera też konta poczty e-mail. Działa jak taka przechowalnia firmowych stron oraz kont.

Do ustalenia domeny zwykle wykorzystuje się nazwę firmy. Dlatego też, jak było już powiedziane, nie powinna być ona zbyt długa ponieważ utrudni wyszukiwanie i zwiększy prawdopodobieństwo popełnienia błędu wpisując nazwę w wyszukiwarce internetowej. Główną kwestią przy doborze domeny jest decyzja o tym jak będzie się kończył adres. Jest to tzw. rozszerzenie domeny, które wskazuje na zasięg i charakter wybranej nazwy. W Polsce najbardziej popularna końcówka to .pl, która sugeruje zasięg ogólnokrajowy. Niektóre firmy działające na terenie wspólnoty wolą końcówkę .eu. Firmy mogą także wybrać zasięg regionalny gdzie końcówka zawiera zwykle nazwę miejscowości lub jej skrót, a także rozszerzenie pl - na przykład .wroc.pl, .legnica.pl. czy .dolnyslask.pl. Nazwy zwykle oddzielone są kropkami.

Inne popularne końcówki to:

  • .com lub .com.pl - przypisywane głównie nazwom firm z reguły o znaczeniu międzynarodowym;
  • .org - odnosząca się zwykle do organizacji i stowarzyszeń;
  • .gov - używane przez instytucje rządowe;
  • .edu - wykorzystywane przez grono instytucji edukacyjnych;
  • .info lub .biz - charakteryzujące głównie portale ogólnie informacyjne jak też przypisane jednej dziedzinie.

Na wybór rozszerzenia ma także wpływ cena. Zwykle najdroższą domeną jest ta najbardziej populara - .pl. Wiele firm oferuje pierwszy rok za darmo podając jedynie opłatę rejestracyjną ok 10-20zł. Natomiast należy zwrócić uwagę na cenę przedłużenia o kolejny rok. Te wahają się w różnych przedziałach dla domeny .pl około 120zł.

To do przedsiębiorcy należy wybór czy wykupi jedynie domenę czy też pełną usługę hostingową zawierającą zwykle pewną ilość miejsca na serwerze (DNS), panel obsługi, pakiet transferu, poczty e-mail (których rozszerzenia są zwykle nazwą firmy, np. j.kowalski@nazwafirmy.pl) a także usługę kreatora stron www.

Obecnie posiadanie strony internetowej jest dość powszechne i ułatwia kontrahentom odnalezienie firmy i nieco lepsze jej postrzeganie. Pomimo wielu pułapek Internetu posiadanie własnej strony określonej domeną z nazwą firmy wciąż buduje pewną wiarygodność w oczach potencjalnych klientów. Strona internetowa to także, a może przede wszystkim, reklama firmy. Dlatego też już podczas procesu zakładania firmy warto gromadzić materiały, zdjęcia i informacje przydatne później w tworzeniu własnej strony www.

W jaki sposób reklamować swoje usługi

Marketing firmy - temat rzeka. Pierwszą podstawową kwestią przy rozpatrywaniu reklamy firmy jest określenie charakteru biznesu jaki prowadzimy i charakterystyka jego odbiorców - klientów. Marketing zależy również od etapu rozwoju przedsiębiorstwa. Jeżeli klienci są młodzi reklama powinna wykorzystywać raczej nowoczesne technologie, natomiast osób starszych raczej nie zachęcimy angielskimi niezrozumiałymi słowami czy nowoczesną reklamą w internecie. Już po pewnym okresie prowadzenia działalności dobrym pomysłem jest wykorzystanie swoich klientów w pomyśle na rozwój i jednocześnie promocję. Próbując pozyskać od nich informacje o tym co im się podoba, czego brakuje i co chcieliby zmienić pozyskujemy ich opinię o naszych produktach/usługach i mamy tak naprawdę darmowych doradców marketingowych. Informacje takie mogą być pozyskane w luźnej rozmowie z klientem bowiem ankiety raczej odstraszają i zniechęcają nabywców.

Jeżeli jednak rozpoczynamy prowadzenie działalności do reklamy swoich usług możemy wykorzystać różne narzędzia e-marketingu. Powszechny dostęp do Internetu sprawia, że dla celów promocyjnych przedsiębiorca może:

  • użyć pozycjonowania - czasochłonne promowanie swojej domeny internetowej wymagające jednak głębszego poznania tematu;
  • wykorzystać portale społecznościowe - szeroka rzesza odbiorców;
  • dodawać wizytówki w katalogach branżowych;
  • używać linków sponsorowanych - płatna reklama pojawiająca się w różnego rodzaju wyszukiwarkach internetowych lub na portalach innych firm;
  • przyłączyć się do rozmów na forach eksperckich;
  • prowadzić własnego bloga - rodzaj strony internetowej, która wymaga dodawania wpisów na bieżąco, archiwizowanych następnie właśnie pod datą dodania treści;
  • dodawać informacje o oferowanych usługach na regionalnych i ogólnopolskich portalach ogłoszeniowych (możliwość bezpłatnego promowania się w internecie);
  • wykorzystać newslettery - biuletyny informacyjne rozsyłane drogą e-mail;
  • skorzystać z kampanii reklamowej wykorzystującej poczty e-mail - wzbudza wiele kontrowersji natomiast gdyby nie przynosiła efektów to firmy by się nią nie interesowały.

Wymienione opcje nie są jedynymi rozwiązaniami wykorzystującymi potencjał Internetu. Możliwość jest wiele należy jednak próbować wybrać te najlepiej odpowiadające branży i określonej grupie odbiorców. Na przykład jeżeli decydujemy się na linki sponsorowane to wybierajmy te zagadnienia i portale, których dana grupa odbiorców najczęściej używa, a nie traćmy pieniędzy na reklamy na portalach informujących o branżach całkiem z naszą niespokrewnionych.

Poza Internetem, który zdaje się jednak w dzisiejszych czasach mieć dużą siłę, przedsiębiorca może się zastanowić nad tradycyjną drogą powiadomienia potencjalnych klientów o istnieniu swojej firmy. Jednym z rozwiązań jest umieszczenie reklam firmy w prasie branżowej. Jeżeli przedsiębiorstwo zajmuje się zawężoną i specjalistyczną usługą to jak najbardziej reklama w odpowiedniej prasie branżowej może mu pomóc zdobyć klientów. Reklamy i ogłoszenia w prasie lokalnej mogą być wykorzystywane przez firmy poszukujące klienta z dość szerokiego grona. Nie można pomijać również reklam w darmowych gazetach miast pamiętając, iż odbiorców takich gazet jest bardzo wielu. W zależności od branży mogą się również sprawdzić banery reklamowe, których jednak umieszczenie powinno być przemyślane i sprawdzone przez samych właścicieli firm pod względem widoczności (np. zarówno z auta jak i z punktu widzenia pieszego). Przy umieszczaniu baneru niezwykle istotna jest jego pozycja. Jeżeli umieszczamy go na trasie tramwajowej niech
będzie wisiał na takiej wysokości żeby pasażerowie patrząc w okno właśnie na niego się natknęli swoim wzrokiem. Ważna jest również treść, której nie powinno być zbyt wiele i która powinna mieć odpowiednią czcionkę pozwalającą na szybkie i łatwe przeczytanie. Kolejnym pomysłem na reklamę są gadżety na których umieszcza się zwykle logo i nazwę firmy. Można je wykorzystać promując swoją firmę na targach branżowych, które ze względu na swoją renomę przyciągają rzesze zainteresowanych klientów i pozwalają przedsiębiorstwom wykorzystać również moc spotkań oko w oko. Wówczas klientów można wręcz zarazić swoja pasją.

Przedsiębiorcy nie powinni zapominać o sile wpływu samych klientów na reklamę lub antyreklamę swojej firmy. Marketing szeptany to właśnie narzędzie, które może pomóc w promocji oferowanych produktów/usług. Jednakże jeszcze większą ma moc w przypadku antypromocji. Niestety tak to już leży w naturze klienta, że dobrą opinią dzieli się z jedną dwiema osobami. Natomiast gdy doświadczy czegoś negatywnego przekazuje to dużo większej liczbie osób. Dlatego też dużą uwagę powinniśmy przywiązać właśnie do tego jak traktujemy klienta. Duże znaczenie w tej kwestii będą też miały osoby, które zatrudniamy. To zwykle one mają bezpośredni kontakt z klientami i ich np. niekulturalny język może wpłynąć na opinię o całej firmie.

Ostatnim z elementów, na które w kwestii reklamy można zwrócić uwagę jest podglądanie innych. Badanie konkurencji może pozwolić nam dostrzec elementy ją wyróżniające i przyciągające do niej uwagę klientów. Nie chodzi jednak o powielanie danych działań a raczej o poddanie pomysłu na własną strategię.

Obszar marketingu i reklamy jest niezwykle szeroki i obejmuje wiele zagadnień. Nie ma jednak gotowej recepty na sukces w tej kwestii. Zdarza się, że nawet kampanie reklamowe o zasięgu ogólnopolskim nie spełniają swojej roli stając się jedynie niepotrzebnym kosztem firmy. Znalezienie sposobu na pokazanie swojej firmy na pewno wymaga od przedsiębiorcy poznania narzędzi dostępnych w tym celu na rynku i rozważenia ich wykorzystania w promocji własnej działalności.

Jak skutecznie szukać klientów

To kolejny problem przy zakładaniu firmy. Wyżej zostały wymienione kwestie reklam, które mają wpłynąć na powiększenie liczby klientów. Natomiast poszukiwaniem klienta można się również zająć od innej strony bardziej aktywnej. Jeżeli przedsiębiorca jest zafascynowany swoją działalnością, która jednocześnie jest jego hobby, a przy tym posiada zdolności interpersonalne to jego przewagą będą osobiste kontakty (oko w oko) z potencjalnym klientem. Firmy w różny sposób doprowadzają do takich spotkań. Można utworzyć własną bazę potencjalnych klientów (np. wykorzystując do tego wyszukiwarki internetowe czy też panoramę firm). Na jej podstawie kontaktować się, telefonicznie, mailowo lub próbować osobiście i w ten sposób umawiać spotkania biznesowe. Jest to dość ciężka droga wymagająca dużego samozaparcia, natomiast tylko na początku. Zwykle po roku czasu spędzonym na intensywnym poszukiwaniu klienta przedsiębiorca posiada już stałą ich bazę, a klienci już sami promują firmę dalej mówiąc o niej znajomym i tak interes
zaczyna się rozwijać.

Sposobem na pozyskanie klientów może być również telewizja. Reklamy w niej są oczywiście drogie natomiast można się wypromować np. w popularnych obecnie telewizjach śniadaniowych. Nie trzeba być wielkim przedsiębiorcą żeby przedstawić w nich swoje produkty czy usługi. Aktywność na portalach społecznościowych także może przyciągnąć klientów i pomóc w ich pozyskaniu.

Natomiast wydaje się, że najistotniejszą kwestią w poszukiwaniu klientów jest skonstruowanie ich profilu. Profil klienta idealnego pozwoli przedsiębiorcy na sprecyzowanie cech jakie powinien posiadać szukany odbiorca. To natomiast pozwoli sprecyzować drogę dotarcia do klienta. Jeżeli na przykład będziemy poszukiwać klienta ekskluzywnego z zasobnym portfelem to nie przyciągniemy go raczej reklamą w darmowej gazecie czy wystawiając stoisko w hali targowej. Klienta takiego będziemy szukać w ekskluzywnych galeriach handlowych czy renomowanych restauracjach.

Istotnym elementem pozyskiwania klienta jest umiejętność zbudowania z nim relacji. Przedsiębiorca musi nauczyć się przedstawiać, a prowadząc rozmowę nie może krępować się mówić o własnym biznesie. Jeżeli nawet dana osoba nie będzie się tym interesowała to może gdy ktoś inny ją spyta czy nie zna kogoś kto się zajmuje... to ta osoba naprowadzi kolegę na nasz trop. Tak to działa w naszej rzeczywistości. Gdy oferowane przez nas usługi lub produkty skierowane są do pewnej niszy rynkowej to łatwiej będzie pozyskać klientów i z pewnością mniejszym nakładem kosztów. Gdy jednak celujemy w rynek ogólny to musimy pamiętać o nieustannym śledzeniu kroków konkurencji i o posiadaniu wyróżnika, który to do nas przyciągnie uwagę klienta.

Podsumowując należy zwrócić uwagę na jeszcze jeden bardzo ważny element. A mianowicie chodzi o wiarę w siebie. Pamiętajmy, że żeby przekonać klienta, to my jako przedsiębiorcy w pierwszej kolejności musimy być pewni i wierzyć w produkt/usługę którą oferujemy. Jeżeli nie uda nam się przekonać nas samych to z pewnością ciężko nam będzie przekonać innych.

Czytaj więcej w Money.pl
Jak wpłynąć na dobre postrzeganie marki? Łatwy dostęp do internetu i zwiększona aktywność w mediach społecznościowych sprawiają, że niemal każdy może dotrzeć z informacją do pożądanej grupy odbiorców.
Strategia wizerunkowa w grupach kapitałowych Strategia wizerunkowa to sposób realizacji wizji firmy, to określenie gdzie, jak i co będziemy prezentować, a czego nie
Sprawdź, jakie zmiany podatkowe czekają firmy w 2013 roku Ministerstwo Finansów szykuje istotne zmiany w przepisach dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)