Polski Champion, pilotażowy program wspierający wrocławskich przedsiębiorców, będzie kontynuowany do 2016 r. Celem przedsięwzięcia jest promocja dużych wrocławskich firm w kraju za granicą.
W pierwszej odsłonie programu, która była prowadzona przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej od listopada 2011 r. do czerwca 2013 r., wzięło udział dziesięć wrocławskich firmy.
_ - Postanowiliśmy stworzyć program, który przynajmniej w sensie promocyjnym będzie wspierał firmy, które powstały we Wrocławiu, tutaj się rozwinęły i wykazują aktywność na terenie Polski i zagranicą. To bardzo ważne, ponieważ 70-80 proc. miejsc pracy w aglomeracji wrocławskiej jest tworzonych właśnie przez lokalnych przedsiębiorców _ - powiedział dzisiaj na konferencji prasowej prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.
Głównymi celami programu Polski Champion jest wsparcie jego uczestników w zakresie promocji marki firmy, pozyskiwania pracowników oraz działań badawczo-rozwojowych. Warunkiem przystąpienia do programu były lokalizacja centrali firmy w stolicy Dolnego Śląska, posiadanie dwóch oddziałów bądź spółek zależnych poza granicami kraju oraz wizja globalnego rozwoju przedsiębiorstwa.
Jak powiedziała wiceprezes zarządu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej Ewa Kaucz, w ramach programu przeprowadzono m.in. badania wśród mieszkańców Wrocławia i Warszawy dotyczące rozpoznawalności marek firm.
W ramach programu organizowano również szkolenia dla pracowników firmy dotyczące m.in. inwestycji zagranicznych. _ Miały one pokazać na przykład jak zakładać biznes w Chinach, jak prowadzić rozmowy z przedsiębiorcami w Indiach, Niemczech czy Anglii _ - mówiła.
Dodała, że firmy uzyskały również wsparcie w badaniach potencjalnych miejsc inwestycji. Wszystkie firmy uczestniczące w pilotażowej odsłonie programu zadeklarowały chęć dalszego uczestnictwa w przedsięwzięciu. Dlatego też Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej zdecydowała o kontynuacji programu do 2016 r. Program będzie również rozszerzony o kolejne firmy.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Rozliczanie kosztów reklamy w internecie Zakup usługi reklamowej przeznaczonej na promowanie własnej firmy to wydatek, który z pewnością może zostać uznany za koszt uzyskania przychodu. | |
Nieodpłatne przekazanie towarów na cele reklamowe Jakie będą konsekwencje przekazania towarów w podatku dochodowym od osób prawnych po stronie spółki? | |
To grozi za nieuczciwą reklamę Przepisy zabraniają reklam, które zawierają informacje nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd. O jakie reklamy chodzi? Jakie konsekwencje grożą za mylący przekaz reklamowy? |