(日本語版)
/ 2007-09-13 11:44
/
___
2007-09-13 09:23:12 | *.*.*.* | anonim_03 [ Portfel ] [ "Adept giełdowy" ]
1. Baterie pojazdów hybrydowych ładują się podczas hamowania -- odzyskują energię
która inaczej byłaby rozproszona w postaci ciepła. Uważam że soft-hybrid jest
bardzo dobrym rozwiązaniem dla dużych samochodów.
2. Jak jechałem do pracy to w radiu mówili że grupa VW czyli VW-Audi-Porsche wie że
hybrydy nie będą ich istotnym rynkiem, ale jest niezbędny rozwoj technologi
silników elektrycznych jako krok pośredni do ogniw wodorowych.
3. Ogniwa wodorowe nie są żródłem energii a jedynie metodą jej przechowywania,
wymagane jest opracowanie żródła energi. Obstawiam energię jądrową i termojądrową.
Odpowiadam,poniewaz dawno temu w rozmowie s szefem Sony sam zaproponowalem hybryde i opatentowanie tego.
1.Zauwaz,ze to "odzyskanie energii,to sladowe ilosci,majace znaczenie wylacznie rreklamowe.Zaden z tych pojazdow nie jest w stanie przejechac na samych elektrycznych wiecej niz zaledwie kilka kilometrow.
2.Oczywiste jest,ze gdy silnik napedza generator to juz mamy straty,a generator napedzjacy silnik elektryczny to nastepna strata.Tak wiec hybryda NIE mloze byc sprawniejsza od samego silnika spalinowego i NIE jest.
Jeszcze jedno; zaden z tych pojazdow nie moze jechac bez alumulatorow.Czyli nie jest mozliwa PRAWDZIWA hybryda,w ktorej silnik spalinowy napedza auto ,dodatkowo pradnice a ta silnik/i/ elektryczny/e/ bez akumulatorow.
Prosze wziac za przyklad chocby nowego lexysa,w ktorym laczna moz obu systemow to grubo ponad 400 kilkadziesiat koni,a jednak przy LACZNEJ pracy mozliwa do wykorzystania moc to tylko 350 KM.
3.Istnieje mnostwo samochodow wylacznie spalinowych,ktorych sprawnosc i zuzycie energii sa LEPSZE od hybryd,co potwierdza teze jak wyzej.Akurat dzis jest w Wysokich Obrotach wlasnie tekst na ten temat.
4.Ogniwa wodorowe,jak sama nazwa wskazuje ,to wlasnie zrodlo energii,w ktorym w ktorym w obecnosci katalizatora nastepuje synteza wody z wodoru i tlenu z atmosfery,a powstala w wyiku tego energia el. jest magazynowana lub zuzywana na biezaco.Sam wodor jest magazynowany obecnie w zbiornikach cisnieniowych,ale docelowo bedzie magazynowany w specjalnych tworzywach wielkoczasteczkowych / potocznie porowatych/
co umozliwia rezygnacje z wysokich cisnien i ciezkich zbiornikow.
5. Docelowo ta forma zniknie takze i beda czyste pojazdy elektryczne,zasilane z szybkoladujacych sie akumulatorow o malej objetosci przestrzennej i niskim ciezarze.
Takie baterie juz sa testowane ,niestety chwilowo sa jeszcze zbyt drogie.
Docelowy pojazd powinien na takich akumulatorach przejechac ponad 500 km,osiagac predkosci i przyspieszenia takie jak 911 i ladowac sie z gniazdka w krotkim czasie.
Big'u dziekuje za goscine,zajrze tu czasem ,jesli pozwolisz,bo na ogolne forum nie mam juz czasu ani checi,choc jest tam pare super -osob.