Forum

Komentarze użytkownika "wiwan"

Komentarze użytkownika: wiwan

Re: Praca w RUCH

wiwan / 2017-02-14 12:14
Nie tylko ja. Chyba wystarczającą argumentację w kilku kwestiach wprost z KC i ustawy o płacy minimalnej przytoczyłem. Ale jak wolisz-
Nie mam racji. Nie mam z tym problemu. Ty masz rację i masz problem ze swoją umową. Zlikwiduj po prostu ten problem występując ze swoją racją do RUCHu, do sądu albo rozwiązując umowę.
Bez odbioru. Szkoda czasu.

Re: Praca w RUCH

wiwan / 2017-02-14 11:49
Nie wygląda. Np. zlecenie sprzątaczki nijak nie ma znamion umowy agencyjnej, takich jak pośredniczenie w zawieraniu umów itd.

Co do stwierdzenia istnienia stosunku pracy 'z mocy prawa' wypowiedział się w tym wątku już 'szklarek' ze 2 tygodnie temu.

Re: Mieszkanie/dom w Polsce a zycie za granica

wiwan / 2017-02-14 10:54
Nie znam się na agencjach. Można na wszystko pewnie się umówić i zapisać, tylko czy będzie realizowane to inna rzecz. Podejrzewam, że raczej agencje w Polsce nie mają takiego doświadczenia, bazują na transakcjach jednorazowych- tj. doprowadzenia do sprzedaży albo do podpisania umowy najmu.

Czy model jaki znamy z filmów, że agencja stale nadzoruje najem tj. :
- szuka nowego najemcy w razie rozwiązania umowy z poprzednim
- podpisuje nową, wypowiada starą umowę
- pośredniczy w przekazywaniu czynszu
- windykuje czynsz
- jest administratorem, tj. dokonuje np. bieżących napraw, gdy urwie się kran
- reprezentuje właściciela przed wspólnotą, spółdzielnią

itd. jest realny ?

Częściowo tak, ale to chyba kosztowne.

Podatkowo- o zaliczaniu kosztów decyduje wybrana forma opodatkowania przychodów/dochodów z najmu.

Re: Dwóch kredytobiorców, jeden właściciel nieruchomości.

wiwan / 2017-02-14 10:30
W kredycie "RnS" w ogóle nie byłoby to możliwe...

Pytałem, bo częściej chodzi o kwestię PIT po sprzedaży nieruchomości, a to zależy od tego kiedy ona następuje.