"Mimo, że prognozowaliśmy duży wzrost sprzedaży na 2019 rok w Polsce, nie przypuszczaliśmy, że już w sierpniu przekroczymy pułap sprzedaży osiągnięty w całym 2018 roku. Biorąc pod uwagę fakt, że do listopada zostaną otwarte nowe oddziały AAA Auto w Polsce, jest szansa, że pod koniec roku będziemy mogli poinformować o kolejnym rocznym rekordzie sprzedaży" - powiedziała dyrektor zarządzająca i prezes Aures Holdings, operatora centrum sieci AAA Auto Karolína Topolová, cytowana w komunikacie.
12% sprzedanych od początku 2019 roku samochodów w AAA Auto wywodziło się ze stajni Opla, a Opel Astra był najczęściej sprzedawanym modelem w całej sieci. Większość sprzedanych samochodów wyposażonych było w silnik benzynowy (68,8%). Drugim najpopularniejszym typem silnika był diesel (31,2%). Jeśli chodzi o typy nadwozi, palma pierwszeństwa przypada hatchbackowi (45,3% sprzedanych samochodów), drugie miejsce należy do kombi (17,5%), a trzecie do SUV-ów (16,3%). Najchętniej wybierano samochody w kolorach: srebrnym, czarnym i szarym. 63,5 % klientów AAA Auto w tym roku stanowili mężczyźni, podano również.
Grupa AAA Auto jest częścią Aures Holdings, należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. W Polsce grupa funkcjonuje jako Autocentrum AAA Auto Sp. z o.o.