"To będą może już nie tak duże inwestycje - w produkcję wsporników siodła, różnego rodzaju kierownic. Myślimy o tym i wiemy jak wyprodukować też ramę kompozytową. To będzie wymagało kolejnych nakładów" - powiedział Marek w rozmowie z ISBnews.
"Pod koniec przyszłego roku będziemy o tym myśleć" - dodał.
Marek pytany o perspektywy wypełniania mocy produkcyjnych otwartego dziś zakładu wskazał, że potrzeba na to kliku miesięcy.
"Chcemy produkować jak najwięcej. Myślę, że za kilka miesięcy powinniśmy się rozpędzić na 90%" - wyjaśnił.
Zastrzegł, że trudno przewidywać wolumeny produkcji, które rzeczywiście zostaną w tym czasie osiągnięte, gdyż w AG Motors powstaną nowe, bardzo zaawansowane konstrukcje, które cechują się dłuższym czasem spawania i kontroli.
"Ale jesteśmy w stanie wyprodukować 400 tys. szt. [ram rowerowych rocznie] i to jest do osiągnięcia" - podsumował.
AG Motors uruchomiła dziś oficjalnie w Podgrodziu k/Dębicy dwie inwestycje związane z branżą rowerową: akredytowane Centrum Badawczo-Rozwojowe (CBR) oraz zrobotyzowaną produkcję ram rowerowych. Wartość inwestycji to łącznie ponad 40 mln zł.
AG Motors, jako jedyna firma w Europie, do produkcji ram wykorzystuje w pełni zautomatyzowane stanowiska spawalnicze. Uruchomiona w ramach inwestycji zrobotyzowana produkcja ram rowerowych pozwoli równolegle produkować 6 ram różnego typu. Oznacza to, że w ciągu doby fabrykę opuści nawet do 1,5 tys. sztuk ram rowerowych, co w skali roku daje potencjał produkcyjny ponad 400 tys. sztuk. Produkowane ramy docelowo mają trafiać na rynki europejskie, informował zarząd firmy podczas konferencji prasowej.
AG Motors działa od 2009 r. Specjalizuje się w tworzeniu autorskich technologii na potrzeby rynku rowerowego. Prowadzi badania w obszarze nowych koncepcji projektowania, dzięki posiadanemu zapleczu badawczemu. Pozwala to na wdrażanie innowacyjnych na skalę światową projektów, od koncepcji, przez wytworzenie, po testy.
Tomasz Chaberko