Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Akcje Wirtualnej Polski wystrzeliły. Spółka pokazała wyniki i startuje z nowym narzędziem

25
Podziel się:

Giełdowi inwestorzy bardzo pozytywnie przyjęli najnowsze wieści z holdingu Wirtualnej Polski. W reakcji na podwojenie sprzedaży i ambitne plany rozwoju mocno podbili cenę akcji WP. Padł rekord.

Akcje Wirtualnej Polski wystrzeliły. Spółka pokazała wyniki i startuje z nowym narzędziem
Wirtualna Polska podsumowała wyniki finansowe pierwszego półrocza (Wirtualna Polska)

Wirtualna Polska Holding podsumował pierwsze półrocze 2021 roku. W odniesieniu do statystyk z pandemicznego roku bardzo mocno w górę poszły wyniki. Zyski wzrosły do prawie 70 mln zł. W samym tylko drugim kwartale przychody i zysk EBITDA były o 100 proc. wyższe niż rok wcześniej.

W reakcji na publikację wyników finansowych we wtorek rano można było obserwować wystrzał notowań akcji WP na giełdzie w Warszawie. W chwilę notowania skoczyły o prawie 10 proc. i w szczytowym momencie inwestorzy za jedną akcję płacili 131 zł. Tym samym padł nowy rekord.

Od debiutu Wirtualnej Polski na GPW w połowie 2015 roku akcje spółki systematycznie rosły. Z początkowych 35 zł doszły do prawie 90 zł przed pandemią. Koronakryzys mocno zbił w dół ich wartość (nawet do 42 zł), ale od drugiej połowy marca 2020 kurs pnie się w górę, wyznaczając właśnie nowy szczyt.

W kolejnych godzinach sesji euforia nieco przygasła i w południe kurs spadł poniżej 127 zł, ale to ciągle o ponad 5 proc. wyższa wycena niż przed publikacją raportu półrocznego. Na podstawie giełdowych notowań wartość całego biznesu WPH można szacować na około 3,7 mld zł.

Wyniki holdingu szczegółowo zostały omówione podczas prezentacji. Prezes Jacek Świderski przyznał z jednej strony, że podwojenie przychodów czy zysków to efekt słabszych rezultatów w pandemicznym roku, ale zauważył, że także względem statystyk z 2019 roku wzrost byłby istotny.

Zobacz także: Ceny mieszkań rosną. Deweloperzy winią rząd

Firma rozwija narzędzie WP Ads

Rośnie m.in. biznes mediowy, który najsilniej oddziałuje na wyniki holdingu. Prezes wskazał, że motorem napędowym tego segmentu w kolejnych kwartałach będzie uruchamiany właśnie nowy produkt, który przyczyni się do uzyskania technologicznej przewagi nad konkurentami.

Mowa o narzędziu o nazwie WP Ads. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż.

- Z badań widać, że reklamy na Wirtualnej Polsce są dużo chętniej klikane przez użytkowników niż ma to miejsce na innych portalach, co oznacza, że są one najpewniej lepiej dopasowane. Za tym stoi oczywiście technologia, w której się specjalizujemy i ją rozwijamy. WP Ads stanowi istotny element tego ekosystemu - podkreśla Jacek Świderski.

Wskazuje, że globalne platformy tego typu narzędzie oferowały, ale w Polsce tego rozwiązania nie było.

- Liczymy na pozytywny efekt w dłuższym terminie, w zależności od liczby podmiotów wykorzystujących nasze narzędzie - zaznacza prezes. Dodaje, że dostęp na początku będzie dla 5 branż: odzież i obuwie, dom i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie i uroda. Odpowiadają one za około 60 proc. rynku e-commerce w Polsce.

W planach są też kolejne kategorie produktów, ale na to potrzeba jeszcze trochę czasu.

Nowe narzędzie umożliwi też spółce obsługę reklamową mniejszych klientów. Do tej pory kampanie o wartości mniejszej niż 5 tys. zł nie były obsługiwane bezpośrednio przez WP. Oczywiście takie reklamy na powierzchni WP były, ale ze obsługę sprzedażową odpowiadały globalne platformy, które w tym procesie pośredniczyły.

Rynek reklamy na fali wzrostowej

Wirtualna Polska liczy na coraz większy udział w rynku reklamy. A co ważne, jest na nim coraz więcej pieniędzy. Prognozy zakładają, że w całym 2021 roku rynek urośnie w tempie dwucyfrowym.

- Nie mamy jeszcze wyników rynkowych za drugi kwartał, jeżeli chodzi o rynek reklamy mediowej, w związku z tym trudno nam prognozować drugie półrocze. To, co możemy powiedzieć, to będzie to dwucyfrowy wzrost i liczymy na to, że Wirtualna Polska będzie rosła szybciej niż cały rynek - ocenia Jacek Świderski.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl.

W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(25)
ppp
3 lata temu
to nie jest tak że reklamy są klikane, po prostu chcę kliknąć w artykuł i nagle mi się strona obniża, dlatego zamiast w artykuł klikam w reklamę ;-)
Ferdeynand
3 lata temu
Jesteście jak gazeta wybiórcza , z tym że moderatorzy bawią się w jeszcze gorszych cenzorów niż Michnikowi .
bezobjawowo
3 lata temu
Pandemia pokazała, że takie media ja WP trzeba gonić. Bez nich pandemia by się nie udała
alo
3 lata temu
przecież to covidmedium... łgarstwa od a do z
fred
3 lata temu
A jak giełda zareaguje na AdBloka ?
...
Następna strona