W osobnym komunikacie Ministerstwo Infrastruktury podało, że GDDKiA podpisała 4 marca 2020 r. umowy na zaprojektowanie i budowę odcinków drogi ekspresowej S11 Koszalin - Zegrze Pomorskie o długości 16,8 km oraz Kłanino - Bobolice o długości 11,6 km. Wcześniej, 7 lutego 2020 r. została podpisana umowa na realizację odcinka Zegrze Pomorskie - Kłanino o długości 19,3 km.
Ukończenie S11 od Koszalina do Bobolic o długości 47,7 km jest planowane w 2023 r. W ramach tej trasy powstanie 5 węzłów drogowych, 2 pary MOP i 38 obiektów mostowych.
Wykonawcy zadań mają 17 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych wyłączane są okresy zimowe. Rozpoczęcie prac budowlanych powinno rozpocząć się w III kwartale 2021 r., podano także.
Odcinek S11 Kłanino - Bobolice za 450 mln zł zrealizuje konsorcjum firm Kobylarnia SA i Mirbud SA.
"Dotychczas w ciągu drogi ekspresowej S11 były realizowane głównie obwodnice miejscowości. Kierowcy mogą już korzystać z obwodnic Poznania, Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i Szczecinka, trwa budowa obwodnic Olesna i Kępna. Trasa S11 biegnie przez województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, opolskie i śląskie" - przypomniał resort.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2019 r. miał 7,57 mld zł skonsolidowanych przychodów.