"Tradycyjnie dług netto/EBITDA w I i III kw. osiąga wyższe poziomy. Jeżeli chodzi o miniony I kwartał, to ten podwyższony poziom wynika m.in. z realizacji celów inwestycyjnych i akwizycyjnych i podwyższony poziom może się jeszcze utrzymywać w najbliższych kwartałach" - powiedział Czyczerski dziennikarzom.
Dług netto/EBITDA w I kw.wzrósł do 2,8x w I kw. br. wobec 1,8x zanotowanych w I kw. 2018 r.
Według Czyczerskiego, wyższe potrzeby inwestycyjne były finansowane długiem i na wzrost miała również wpływ rezygnacja CCC z upublicznienia e-obuwia.
Zarząd CCC będzie dopiero analizował sytuację finansową sklepów należących do sieci Gino Rossi.
"One nie były dobrze zatowarowane w ostatnim czasie, więc dopiero za kilka miesięcy zobaczymy, które ze sklepów osiągają odpowiednią rentowność" - dodał Czyczerski.
Pierwsze obuwie zamówione w Gino Rossi na sezon jesień/zima ma się pojawić na półkach sklepowych CCC w okolicach sierpnia.
Czyczerski zwrócił uwagę, że wpływ na sprzedaż ma pogoda. "W ubiegłym roku o tej porze roku sprzedawaliśmy już około 30% obuwia letniego, teraz jest to ok. 9% i będzie to miało zapewne znaczenie na ogólną sprzedaż" - dodał Czyczerski.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.