Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Digital Care: Co trzeci użytkownik smartfona korzysta z min. 2 takich urządzeń

0
Podziel się:

Smartfona posiada w Polsce prawie 80% osób, a niemal co trzeci użytkownik na co dzień korzysta z co najmniej dwóch takich urządzeń, wynika z badania "Smart Barometr, czyli Polacy i ich smartfony" przeprowadzonego na zlecenie firmy Digital Care. Polacy w większości korzystają z telefonów, które są nie starsze niż 2 lata (4/5 respondentów). Prawie 2/3 respondentów (62%) ma łącznie (nieużywane i w użytku) 3 smartfony.

Digital Care: Co trzeci użytkownik smartfona korzysta z min. 2 takich urządzeń

"Polacy coraz częściej wymieniają swoje smartfony i są w stanie wydać na nie wyższe kwoty. Co ciekawe, w przypadku, kiedy telefon ulegnie uszkodzeniu, bardzo często trafia do szuflady. Wynika to z faktu, że obecnie nawet drobna usterka może wiązać się z koniecznością wymiany kilku elementów, a to, bez wykupionej ochrony, może oznaczać duże koszty, które nieraz przewyższają połowę wartości nowego urządzenia. Przykładowo, najdroższa zrealizowana w 2019 roku przez Digital Care naprawa opiewała na kwotę 3 503,42 zł i dotyczyła Samsunga Note 9 Dual SIM" - powiedział członek zarządu Digital Care Andrzej Pasek, cytowany w komunikacie.

Badanie ilustruje także, jak Polacy chronią swoje smartfony na wypadek uszkodzeń. Okazuje się, że dziś mało kto nie zabezpiecza już sprzętu w żaden sposób przed uszkodzeniem (4% nie robi nic). Mimo to prawie połowa użytkowników doświadczyła wypadku i uszkodzenia smartfona. Większość wypadków zdarza się w domu - 45%. Najczęściej jest to wyślizgnięcie się urządzenia z ręki, zalanie lub wpadnięcie do wody. Z powodu wysokich kosztów uszkodzone telefony naprawić zdecydowała się mniej niż połowa respondentów, podano również.

"Coraz wyższe ceny nowych modeli, wysokie koszty napraw i częste uszkodzenia związane ze sposobem korzystania ze smartfonów decydują o rosnącej popularności programów ochrony. Dostępne m.in. u operatorów telekomunikacyjnych programy ochrony smartfonów, pozwalają zabezpieczyć się na wypadek nieprzewidzianych kosztów naprawy urządzenia, gdy ulegnie uszkodzeniom nieobjętym gwarancją producenta, takim jak pęknięcie wyświetlacza czy zalanie" - czytamy dalej.

Miesiącami, w których Polacy zgłaszali najwięcej uszkodzeń, były lipiec i sierpień. W okresie wakacji Digital Care rejestrowała do 1 000 napraw dziennie - rok wcześniej liczba zgłoszeń nie przekraczała 800 urządzeń na dzień. Niezmiennie natomiast najczęstszą przyczyną zgłoszeń były mechaniczne uszkodzenia wyświetlacza. Bez zmian pozostaje także fakt, że najwięcej uszkodzeń zgłaszanych jest w Warszawie.

Badanie Smart Barometr przeprowadzono online przez firmę Kantar na grupie 1 002 respondentów w wieku 18-60 lat w sierpniu 2019 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)