"To historyczny moment dla naszej firmy. Jestem dumy z tego, że Polska z pewnością pozostanie ważnym krajem dla Dow w Europie. Będziemy koncentrować się na poliuretanach, opakowaniach i specjalistycznych tworzywach sztucznych oraz na obszarze Industrial Solutions. Naszym priorytetem nadal będzie zapewnianie zadowolenia klientów, dzięki naszym innowacyjnym technologiom" - powiedział Santoro, cytowany w komunikacie.
Dow zakończył proces wydzielenia się z DowDuPont i staje się bardziej wyspecjalizowaną i sprawniej funkcjonującą spółką z sektora inżynierii
materiałowej. Firma, która jest obecna na całym świecie i zajmuje wiodącą pozycję w trzech atrakcyjnych segmentach konsumenckich -
opakowaniach, infrastrukturze i produktach konsumenckich, rozpoczyna nowy etap działalności.
"Obecnie Dow jest jeszcze lepiej przygotowany do zwiększania przychodów i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań dla swoich klientów,
bazując na trzech głównych filarach - etylenie, propylenie i silikonach. Dzięki temu spółka dysponuje jednym z najbardziej rozbudowanych pakietów rozwiązań chemicznych w branży" - czytamy w komunikacie.
"Wprowadziliśmy znaczące zmiany w ofercie produktów Dow, strukturze kosztów i naszym sposobie myślenia. Nowy Dow jest bardziej
wyspecjalizowaną i sprawniej funkcjonującą firmą o jasno wytyczonej strategii, która zapewni długoterminowy wzrost zysków, tworząc wartość
dla wszystkich akcjonariuszy. Zespół Dow jest dobrze przygotowany do realizacji założonego planu, czyli stania się najbardziej innowacyjną,
zorientowaną na klienta, inkluzywną i zrównoważoną spółką z sektora inżynierii materiałowej. Dysponujemy wszystkimi niezbędnymi
narzędziami, dzięki którym możemy szybciej wprowadzać innowacje, podnieść produktywność i starannie dobierać inwestycje. Pozwoli nam to
osiągać stabilny wzrost i zyski, zwiększać rentowność, a tym samym tworzyć jeszcze bardziej znaczącą wartość dla naszych akcjonariuszy" -
powiedział prezes firmy Jim Fitterling, cytowany w komunikacie.
Dow jest obecny w Polsce od 1973 roku. Obecnie świadczy usługi i dostarcza produkty z zakresu opakowań, infrastruktury oraz produktów
konsumenckich. Dow posiada 38 zakładów produkcyjnych w 15 krajach na terenie Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Indii. W 2018 roku Dow
osiągnął sprzedaż netto pro forma rzędu 17,4 mld USD.