"Do sieci detalicznej należało natomiast 1 565 małych supermarketów [2018: 1 539] w tym 1 351 [2018: 1 328] działających pod marką Delikatesy Centrum oraz 450 saloników prasowych Inmedio [2018: 448]" - czytamy także.
Sieci franczyzowe i partnerskie obejmują marki Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD, przypomniano.
W sprzedaży Grupy Eurocash dominują podstawowe artykuły spożywcze i napoje (w tym napoje bezalkoholowe i alkoholowe). W 2019 roku
udział tych produktów wyniósł 68,6% wartości sprzedaży. Drugą pod względem istotności grupą towarową były wyroby tytoniowe, karty telefoniczne i doładowania pre-paid, których udział w 2019 r. sięgnął 29%. Udział pozostałych artykułów nieżywnościowych (w tym kosmetyki,
chemia gospodarcza, leki OTC oraz pozostałe) wyniósł w 2019 r. 2,4%, podano także w raporcie.
Przychody Grupy Eurocash w 2019 r. przekroczyły 24,8 mld zł i były o 9% wyższe niż rok wcześniej.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.