Największy negatywny wpływ pandemii na wyniki Agory będzie widoczny w drugim kwartale, ocenia zarząd. Jednym z czynników który zdecyduje o przychodach będzie kondycja reklamy w Polsce.
Agora szacuje, że z związku ze skutkami pandemii dla polskiej gospodarki, w tym roku reklamodawcy ograniczą wydatki na reklamę o 20-25 proc. w porównaniu z 2019 rokiem. Agora spodziewa się, że spadki wydatków reklamowych będą największe w przypadku reklamy zewnętrznej, prasowej oraz kinowej, a najmniejsze w internecie.
Grupa Agora kojarzona jest głównie z wydawaniem "Gazety Wyborczej", ale jej działalność jest znacznie szersza. Obejmuje oprócz prasy i radia także m.in. kina, a także produkcję i dystrybucję filmową.
Należąca do Agory sieć kin Helios nie podjęła jeszcze decyzji o terminie ponownego otwarcia obiektów. Na pewno nie będzie to 6 czerwca, od kiedy kina w Polsce mogą działać w nowym reżimie sanitarnym. Prezes Heliosa i członek zarządu Agory, Tomasz Jagiełło poinformował, że nie są jeszcze znane wymogi sanitarne, które kina będą musiały spełniać. Ponadto dystrybutorzy filmów przesunęli premiery. Pierwsze duże produkcje, które - zdaniem prezesa - mogą przyciągnąć widzów do kin, będą miały miejsce w dopiero lipcu.
Zobacz też: Hojne premie dla najlepiej zarabiających prezesów w Polsce. Wszystkich zdystansował Szwed
W związku z obostrzeniami, brakiem nowych premier filmowych, a także na podstawie doświadczeń z innych krajów, frekwencja w kinach w 2020 roku może być niższa o połowę w porównaniu z ubiegłym rokiem, szacują przedstawiciele Agory.
- Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki szacujemy, że w związku z pandemią w całym 2020 roku przychody na poziomie grupy istotnie spadną i zanotujemy stratę operacyjną. Biznesami, które najmocniej negatywnie to odczują, są oczywiście kino, reklama zewnętrzna, a także radio. Najmniejszych negatywnych skutków spodziewamy się w internecie - poinformował prezes Bartosz Hojka.
W piątekAgora podała wyniki finansowe. W pierwszych trzech miesiącach tego roku Agora nie wypracowała zysków. Co więcej, pokazała straty większe niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Jest na minusie 47,1 mln zł wobec 3,4 mln zł przed rokiem, a to oznacza pogorszenie wyników o prawie 1300 proc.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie