"Podczas poszukiwań lokalizacji naszego centrum technologicznego mieliśmy duże możliwości wyboru. Polska jest silnym konkurentem dla innych państw europejskich - to inkubator nowych talentów, które naszym zdaniem nie zostały jeszcze w pełni docenione przez świat. Zależało nam na tym, aby nasze centrum było zlokalizowane w wyjątkowym kraju, który jest gotowy na innowacje. Przez najbliższy czas głównym celem Glovo będzie rozwój funkcji skierowanych do użytkowników i partnerów platformy. Obszary naszych działań będą obejmowały rozwijanie aplikacji na urządzeniach mobilnych i stronie internetowej, co pomoże generować przychody dla naszych partnerów na różne sposoby i tworzyć wspaniałe doświadczenia dla naszych klientów" - powiedział wiceprezes ds. inżynierii Glovo Mustafa Sezgin, cytowany w komunikacie.
Drugie centrum technologiczne w historii Glovo jest integralną częścią planu polegającego na budowie 300-osobowego zespołu inżynierów. Celem ich pracy będzie wspieranie innowacji - takich jak SuperGlovo, czyli centra dystrybucji umożliwiające całodobowe dostarczanie produktów spożywczych w ciągu 20 minut od złożenia zamówienia online, podano także.
"Utworzenie centrum technologicznego wygeneruje nowe miejsca pracy dla programistów, inżynierów oprogramowania, a także kierowników, menedżerów produktów i dyrektora inżynierii. W niedalekiej przyszłości Glovo zadba również o stworzenie zespołów rozwijających platformę, które mogą pomóc w budowie narzędzi i poszerzeniu infrastruktury" - czytamy dalej .
"Glovo rozwija się bardzo szybko na całym świecie. Naszym głównym priorytetem jest inwestowanie w pracowników, ponieważ mają oni fundamentalne znaczenie dla dotychczasowego sukcesu start-upu. Na ten moment potrzebujemy jeszcze większego zespołu inżynierów, aby sprostać wymaganiom użytkowników. Glovo bardzo dobrze odnajdzie się na polskim rynku technologicznym i będzie nową perspektywą dla lokalnych talentów. Wierzymy, że nasze ambicje, kultura organizacji i innowacyjny model biznesowy są atrakcyjne w tej szybko rozwijającej się, wymagającej branży" - wyjaśnił CEO Glovo Oscar Pierre, cytowany w komunikacie.
W 2019 roku Glovo wkroczyło do Polski i przejęło platformę Pizza Portal za 35 mln euro. To dopiero początek realizacji planów związanych z dalszą ekspansją polskiego rynku. Glovo to aplikacja, dzięki której użytkownicy mogą zamówić online wszystko: dania z restauracji, artykuły spożywcze, a nawet produkty parafarmaceutyczne. Po ostatniej rundzie finansowania wynoszącej 150 mln euro hiszpański start-up powiększa swój zespół. Glovo planuje stworzyć w Polsce centrum technologiczne, w którym zatrudni 40 inżynierów oraz 50 ekspertów technologicznych i produktowych.
Glovo to aplikacja, która pozwala kupować, odbierać i wysyłać dowolny produkt w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina. Ma ponad 1,8 mln aktywnych użytkowników miesięcznie i 20 tys. partnerów stowarzyszonych. Glovo działa w 202 miastach w 26 krajach, w tym w EMEA, LATAM, a nawet w Afryce Subsaharyjskiej. Glovo zatrudnia obecnie ponad 1300 osób na całym świecie w tym powyżej 400 pracowników w Barcelonie. Na ten moment więcej niż 36 000 aktywnych kurierów zarabia na platformie.