BIGCHEESE: strona spółki
16.01.2024, 10:05
BCS Wyniki kontroli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przeprowadzonej w Spółce
Zarząd Big Cheese Studio S.A. z siedzibą w Łodzi („Spółka”) informuje, że w dniu 15 stycznia 2024 roku Spółka otrzymała protokół kontroli przeprowadzonej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych („ZUS”) w Spółce, będącej płatnikiem składek. Kontrola została przeprowadzona za okres od grudnia 2021 roku do grudnia 2022 roku.
Z treści ww. protokołu kontroli wynika w szczególności, że ZUS zakwestionował charakter zawartych przez Spółkę z trzynastoma osobami 42 umów o dzieło, wskazując, że w jego ocenie umowy te były w istocie umowami o świadczenie usług, do których stosuje się przepisy dotyczące zlecenia. W związku z tym w ocenie ZUS Spółka miała obowiązek zgłoszenia osób, z którymi zawarła te umowy, do obowiązkowego ubezpieczenia zdrowotnego oraz obowiązkowych ubezpieczeń społecznych i odprowadzania składek w związku z wykonywaniem ww. umów. ZUS w protokole kontroli przedstawił wyliczenia, stosownie do których różnica wynikająca z nieprawidłowego naliczenia przez Spółkę składek (na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Solidarnościowy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych) wynosi łącznie 380 605,06 zł (słownie: trzysta osiemdziesiąt tysięcy sześćset pięć złotych i sześć groszy). Ze wstępnych szacunków Spółki wynika, że ewentualne odsetki naliczone od ww. kwoty na dzień 15 lutego 2024 roku będą wynosić 103 960,51 zł (słownie: sto trzy tysiące dziewięćset sześćdziesiąt złotych i pięćdziesiąt jeden groszy), w związku z czym łączna kwota, do uiszczenia której Spółka zostanie zobowiązana w przypadku wydania przez ZUS decyzji na podstawie ustaleń ww. protokołu kontroli wyniesie ok. 484 565,57 zł (słownie: czterysta osiemdziesiąt cztery tysiące pięćset sześćdziesiąt pięć złotych i pięćdziesiąt siedem groszy). Spółce przysługuje prawo do złożenia w terminie 14 dni od otrzymania protokołu kontroli zastrzeżeń do jego ustaleń. Zarząd Spółki obecnie podejmuje stosowne kroki w celu dokonania szczegółowej analizy w zakresie zasadności złożenia takich zastrzeżeń. Zarząd Spółki zdecydował o publikacji powyższej informacji w formie raportu bieżącego, ponieważ może mieć ona istotny wpływ na kształtowanie się sytuacji finansowej i majątkowej Spółki oraz potencjalnie istotny wpływ na wycenę instrumentów finansowych Spółki.
Z treści ww. protokołu kontroli wynika w szczególności, że ZUS zakwestionował charakter zawartych przez Spółkę z trzynastoma osobami 42 umów o dzieło, wskazując, że w jego ocenie umowy te były w istocie umowami o świadczenie usług, do których stosuje się przepisy dotyczące zlecenia. W związku z tym w ocenie ZUS Spółka miała obowiązek zgłoszenia osób, z którymi zawarła te umowy, do obowiązkowego ubezpieczenia zdrowotnego oraz obowiązkowych ubezpieczeń społecznych i odprowadzania składek w związku z wykonywaniem ww. umów. ZUS w protokole kontroli przedstawił wyliczenia, stosownie do których różnica wynikająca z nieprawidłowego naliczenia przez Spółkę składek (na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Solidarnościowy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych) wynosi łącznie 380 605,06 zł (słownie: trzysta osiemdziesiąt tysięcy sześćset pięć złotych i sześć groszy). Ze wstępnych szacunków Spółki wynika, że ewentualne odsetki naliczone od ww. kwoty na dzień 15 lutego 2024 roku będą wynosić 103 960,51 zł (słownie: sto trzy tysiące dziewięćset sześćdziesiąt złotych i pięćdziesiąt jeden groszy), w związku z czym łączna kwota, do uiszczenia której Spółka zostanie zobowiązana w przypadku wydania przez ZUS decyzji na podstawie ustaleń ww. protokołu kontroli wyniesie ok. 484 565,57 zł (słownie: czterysta osiemdziesiąt cztery tysiące pięćset sześćdziesiąt pięć złotych i pięćdziesiąt siedem groszy). Spółce przysługuje prawo do złożenia w terminie 14 dni od otrzymania protokołu kontroli zastrzeżeń do jego ustaleń. Zarząd Spółki obecnie podejmuje stosowne kroki w celu dokonania szczegółowej analizy w zakresie zasadności złożenia takich zastrzeżeń. Zarząd Spółki zdecydował o publikacji powyższej informacji w formie raportu bieżącego, ponieważ może mieć ona istotny wpływ na kształtowanie się sytuacji finansowej i majątkowej Spółki oraz potencjalnie istotny wpływ na wycenę instrumentów finansowych Spółki.