Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania

SHO Szacunkowe skonsolidowane wyniki 2023 roku

Zarząd spółki Shoper S.A. („Emitent”), na bazie wstępnej analizy dostępnych wyników finansowych szacuje, że:
W roku 2023 roku Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe: 1. przychody ze sprzedaży: 152,6 mln zł, wobec 123,3 mln zł w roku 2022 (wzrost o 24 proc.) 2. skorygowany wynik EBITDA: 50,6 mln zł, wobec 38,7 mln zł w roku 2022 (wzrost o 31 proc.) 3. skorygowany zysk brutto: 36,0 mln zł, wobec 27,1 mln zł w roku 2022 (wzrost o 33 proc.) 4. skorygowany zysk netto: 31,0 mln zł, wobec 21,7 mln zł w roku 2022 (wzrost o 43 proc.)* *Zarząd spółki Shoper S.A. zwraca uwagę na wpływ zastosowania ulg podatkowych, które wpłynęły na wysokość skorygowanego zysku netto w roku 2023. Wyłączając wpływ wyżej wymienionych korekt skorygowany zysk netto wzrósł w rok 2023 o 37% przy rentowności na poziomie 19%. Emitent informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce, z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu „private label” (GMV Sklepy) wyniosła w roku 2023 8,5 mld zł, wobec 7,4 mld zł w roku 2022 (wzrost o 15 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu „private label”, (GMV Omnichannel) wyniosła w roku 2023 9,5 mld zł wobec 8,2 mld zł w roku 2022 (wzrost o 16 proc.). Emitent zwraca uwagę, że po migracji klientów home.pl, obsługiwanych do października 2023 w modelu private label, wartość zamówień realizowanych przez sklepy tych klientów (GMV) uwzględniana jest w GMV Shoper. Dynamika GMV Sklepów rok do roku z wyłączeniem efektów migracji wyniosła w roku 2023 roku +12%, a dla GMV Omnichannel +14%. W czwartym kwartale 2023 roku Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe: 1. przychody ze sprzedaży: 43,6 mln zł, wobec 36,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 19 proc.) 2. skorygowany wynik EBITDA: 15,1 mln zł, wobec 12,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 17 proc.) 3. skorygowany zysk brutto: 11,7 mln zł, wobec 9,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 20 proc.) 4. skorygowany zysk netto: 10,2 mln zł, wobec 7,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 31 proc.)* *Zarząd spółki Shoper S.A. zwraca uwagę na wpływ zastosowania ulg podatkowych, które wpłynęły na wysokość skorygowanego zysku netto w czwartym kwartale 2023 roku. Wyłączając wpływ wyżej wymienionych korekt skorygowany zysk netto wzrósł w czwartym kwartale o 24% przy rentowności na poziomie 22%. Emitent informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce, z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu „private label” (GMV Sklepy) wyniosła w czwartym kwartale roku 2023 2,6 mld zł, wobec 2,2 mld zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 22 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu „private label”, (GMV Omnichannel) wyniosła w czwartym kwartale roku 2023 3,0 mld zł, wobec 2,4 mld zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 26 proc.). Emitent zwraca uwagę, że po migracji klientów home.pl, obsługiwanych do października 2023 w modelu private label, wartość zamówień realizowanych przez sklepy tych klientów (GMV) uwzględniana jest w GMV Shoper. Dynamika GMV Sklepów rok do roku z wyłączeniem efektów migracji wyniosła w czwartym kwartale 2023 roku +13%, a dla GMV Omnichannel +17%. Prezentowane wielkości mają charakter wstępny i szacunkowy. Publikacja raportu za 2023 rok planowana jest na dzień 25 kwietnia 2024 roku.

Inne komunikaty