"Budżet inwestycyjny MedFood Group chce zasilić przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Cel zbiórki to 800 tys. zł, przy aktualnej wycenie spółki na poziomie 8 mln zł. Inwestorzy oprócz akcji spółki, otrzymają pakiety benefitów - od zniżek na konsultacje dietetyczne, po indywidualne jadłospisy i pakiety coachingowe przygotowane przez dietetyków MedFood" - czytamy w komunikacie.
Kampania crowdfundingowa, zaplanowana od 16 kwietnia do 17 czerwca, jest kolejnym krokiem do planowanego debiutu na NewConnect oraz pozyskania około do 3 mln zł z emisji akcji.
Przygotowania są już na zaawansowanym etapie.
"Już na początku 2018 roku zawarliśmy umowę z autoryzowanym doradcą. Naszym celem jest osiągnięcie kapitalizacji 60 mln zł i przejście na główny parkiet GPW, z rozwiniętą produkcją spożywczą i innowacyjnymi usługami IT" - zapowiedział prezes Marcin Marcinkiewicz, cytowany w komunikacie.
"W niecały rok zbudowaliśmy solidną bazę klientów i społeczność skupioną wokół własnych kanałów online. Łącznie z mediami należącymi do Grupy WM, która jest naszym partnerem strategicznym, notujemy ponad 3 mln wizyt użytkowników miesięcznie. To ogromny potencjał stałego docierania do klientów, a w miarę realizacji strategii rozwoju nasza baza klientów i liczba użytkowników serwisów istotnie się powiększy" - dodał Marcinkiewicz.
Model biznesowy MedFood Group to obecnie szereg komplementarnych usług i produktów skoncentrowanych na zdrowym stylu życia, dietetyce, medycynie sportowej i psychologii. Firma zaczynała działalność w 2015 roku od poradni dietetycznej w Bydgoszczy. Obecnie ma ich już sześć - w Gdańsku, Lublinie i Olsztynie oraz dwie w Warszawie. Obok konsultacji, organizuje w nich szkolenia dla większych grup, w tym korporacji. Spółka szybko wprowadziła model świadczenia usług online dla klientów z całej Polski i zagranicy. W sieci sprzedaje szkolenia stacjonarne, ale też prowadzi konsultacje online i interaktywne szkolenia. Promuje je przez własne portale tematyczne, które przejęła w połowie 2018 r.
Obecnie akcjonariuszami firmy są m.in. Marcin Marcinkiewicz (prezes zarządu), Tobiasz Niemiro i Marcin Aszkiełowicz oraz podmioty związane z Grupą Medialną WM.
"W strategii na lata 2018-2021 MedFood zapisał inwestycje w oparciu o pięć filarów. Trzy z nich obejmują rozwój dotychczasowego modelu biznesowego: usług dietetycznych stacjonarnych i online, współpracy z korporacjami i działalności wydawniczo edukacyjnej" - czytamy w informacji.
"Przewidujemy, że skok przychodów przyniosą nam w kolejnych latach nowe segmenty działalności - wdrożenie nowych, innowacyjnych usług IT i wejście na rynek żywności funkcjonalnej. Wypracowane modele działania będą powielane na rynkach zagranicznych" - zapowiedział prezes.
MedFood Group mocno inwestuje w działania R&D. W najbliższym czasie zamierza uruchomić zaawansowaną platformę e-commerce do sprzedaży i prowadzenia konsultacji dietetycznych online, a także aplikacje i gry mobilne, zaznaczono w informacji.
"Druga nowość to komercjalizacja linii produktów z kategorii żywności funkcjonalnej (100% naturalnej, kwalifikowanej jako zdrowa żywność)
oraz produktów spożywczych wspierających walkę z chorobami, w tym nowotworowymi" - wskazano także.
"a początku chcemy wprowadzić na rynek linię dziesięciu fit słodyczy. Będą to zdrowe batony i przekąski, ukierunkowane na dostarczanie wartości odżywczych, a jednocześnie zalecane dla osób cierpiących na wybrane jednostki chorobowe, jak cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie, problemy z gospodarką hormonalną, choroby autoimmunologiczne, jak również nowotwory" - wyjaśniła Natalia Palmowska, dietetyczka MedFood Group, cytowana w komunikacie.
W tym celu spółka pozyskała dofinansowanie z PARP i uruchomiła własne Centrum Badań i Rozwoju. Prace nad recepturami fit słodyczy już trwają, a wprowadzenie ich na rynek planowane jest do końca 2019 roku.