"Analiza trendów w gastronomii, takich jak m.in. flexitarianizm, czyli elastyczny wegetarianizm oraz wyników badań konsumenckich, skłoniła nas do tego, by utworzyć grupę kapitałową Real Food SA. Oprócz dalszego rozwoju sieci burgerowni w całej Polsce, chcemy zagospodarować potrzeby różnych grup konsumentów - jedzących mięso, wegetarian i wegan, wielbicieli burgerów, ale nie tylko" - powiedział współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food Krzysztof Kołaszewski, cytowany w komunikacie.
Założyciele sieci Bobby Burger do współpracy zaprosili Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD projekt - polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry "Wiedźmin". Do nowo powstałej spółki inwestor wniósł kapitał, ale też swoją restaurację Wegeguru, działającą w Warszawie od 2017 r., podano także.
"Wegeguru była odpowiedzią na rosnący popyt klientów wielkomiejskich restauracji i barów na zdrową dietę wegańską. Wytrawna kuchnia dla zwolenników diety roślinnej przyciąga nazwiskami mistrzów kuchni i jakością potraw. To koncept, który zasługuje na to, by wyjść poza granice stolicy i razem mamy szansę, by tak się stało" - powiedział Kiciński, także cytowany w komunikacie.
Wspólnikami Real Food SA zostali: Bogumił Jankiewicz, MK Investment Partnership (spółka należąca m.in. do Krzysztofa Kołaszewskiego) oraz Michał Kiciński. W najbliższym czasie do tego grona dołączą nowi akcjonariusze, dzięki ofercie akcji, promowanej m.in. przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl, zapowiedziano w materiale.
"Bobby Burger wyrósł z fascynacji amerykańską kulturą miejską, którą zaraziliśmy rzesze klientów w całej Polsce. Społeczność zgromadzoną wokół marki, a także grono inwestorów kapitałowych, chcemy zaprosić do współtworzenia dwóch obiecujących konceptów gastronomicznych" - wskazał Kołaszewski.
W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) Real Food chce pozyskać 4 mln zł. Jej cel to otwarcie kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru.
"Zamierzamy utrzymywać obecną dynamikę wzrostu. Dzięki zebranym środkom Bobby Burger zawita do nowych miast oraz zagęści sieć burgerowni tam, gdzie ma już wierne grono fanów. Z kolei Wegeguru będzie mógł rozszerzyć koncept na kolejne restauracje, także poza Warszawą" - powiedział dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger Maciej Sobolewski.
W samym 2018 r. burgerownie Bobby Burger odwiedziło ponad milion klientów, a sieć powiększyła się o 5 nowych lokali.
"Trzy z pięciu uruchomionych w ubiegłym roku burgerowni to lokale własne. Nadal będziemy rozwijać franczyzę, ale nasz główny cel to wzrost sieci punktów należących w całości do nowo powstałej grupy Real Food" - zapowiedział Kołaszewski.
Poinformował też, że w 2018 r. łączne przychody z lokali własnych i franczyzowych Bobby Burger wzrosły o 23% r/r i przekroczyły 37 mln zł.
Jak zapowiadają przedstawiciele sieci, do połowy br. powiększy się ona przynajmniej o pięć nowych burgerowni.
"Do końca maja planujemy otwarcie dwóch kolejnych lokali Bobby Burger w Warszawie, w czerwcu natomiast pierwszej burgerowni w Siedlcach. Do połowy roku pojawi się również trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie - tym razem w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube" - powiedział Sobolewski.
Bobby Burger zaczynał działalność od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy. Już rok później powstał pierwszy lokal w centrum stolicy, a marka ruszyła z systemem franczyzowym. W ciągu kolejnych sześciu lat zbudował sieć lokali własnych i franczyzowych, która dziś liczy 38 burgerowni w 17 miastach.
Wegeguru to wegańska restauracja założona przez Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt, a obecnie inwestora m.in. Disco WTMH, Id'eau. Zlokalizowana jest w centrum Warszawy, blisko placu Zbawiciela.