Agencja Marketingu Doświadczeń EM Lab zadebiutuje w czwartek na rynku NewConnect. Spółka pozyskała od 36 inwestorów prawie 4,1 mln zł.
EM Lab przeprowadził private placement w maju. Cena emisyjna wyniosła 3,6 zł. Do nowych akcjonariuszy należeć będzie 26,6 proc. kapitału spółki.
Akcje kadry zarządzającej objęte są dwuletnim lock-upem.Autoryzowanym doradcą spółki jest Dexus Partners.
Środki z oferty EM Lab chce przeznaczyć na rozwój organiczny, przejęcie podmiotu pozwalające na poszerzenie portfolio usług, przeprowadzenie pierwszych polskich badań rynku marketingu doświadczeń oraz na podwyższenie kapitału obrotowego.
_ Naszą ambicją jest budowa najsilniejszego na rynku gracza w obszarze marketingu doświadczeń _ - powiedział w środę Jacek Olechowski, przewodniczący rady nadzorczej spółki.
Marketing doświadczeń polega na dostarczeniu klientowi zdarzeń wywołujących u niego pożądane przeżycia, doświadczenia i emocje, na których podstawie budowana jest relacja z klientem.
_ Chcemy inwestować w kapitał ludzki i tworzyć nowe kompetencje np. z zakresu marketingu szeptanego, czy mobilnego _ - powiedział Olechowski.
Olechowski poinformował, że spółka rozmawia z kilkoma firmami w sprawie przejęć, nie chciał jednak ujawnić żadnych szczegółów. Spółka nie przedstawia swoich szacunków, co do wartości rynku marketingu doświadczeń w Polsce, ale przekonuje, że perspektywy są dobre.
_ Rosną wydatki na reklamę w ogóle, ale i na marketing doświadczeń. W Europie Środkowo-Wschodniej wydatki na reklamę rosną 15 proc. rocznie _ - powiedział Olechowski.
W Polsce nie było jeszcze badań rynku marketingu doświadczeń. EM Lab zamierza takie badania przeprowadzić.
W 2006 roku EM Lab miał 5 mln zł przychodów. W 2007 roku przychody wzrosły o 219 proc. do 15,9 mln zł. Zysk brutto wyniósł w ubiegłym roku 1,52 mln zł.
W pierwszej połowie 2008 roku przychody wyniosły 7,65 mln zł, 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2007 roku. Zysk brutto wzrósł o 32 proc. rdr i wyniósł 0,74 mln zł.
_ Chcemy rosnąć w tempie 20 - 30 proc. _ - powiedział Olechowski.
EM Lab powstał w 2005 roku. Należy do grupy komunikacji marketingowej Change Integrated. Spółka świadczy usługi w zakresie marketingu doświadczeń. Organizuje eventy masowe i promocyjne, cykle imprez, konferencje, wyjazdy motywacyjne.