"W pierwszym miesiącu 2020 r. Novaturas obsłużył 12,6 tys. klientów - o 12% mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku" - czytamy w komunikacie.
Najbardziej popularnymi celami podróży pozostają Egipt i Wyspy Kanaryjskie, podano także.
"Spółka zauważa, że sezon zimowy jest najmniej intensywny na bałtyckim rynku turystycznym, ze szczególnie niskimi przepływami klientów w styczniu. W odpowiedzi na te trendy, w tym roku spółka koncentruje się na lepszej sprzedaży, a nie na większych przepływach klientów w okresie mniejszej intensywności. Innymi słowy, mniejsze wolumeny w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku zostały wcześniej zaplanowane strategicznie przy skupieniu się na lepszej rentowności" - czytamy dalej.
Po rozpoczęciu sprzedaży wczesnych rezerwacji na sezon letni 2020 (od 1 sierpnia 2019 r.), Novaturas odnotował pozytywne reakcje klientów i znaczny wzrost wczesnych rezerwacji w porównaniu z rokiem ubiegłym, co stwarza solidną podstawę na nadchodzący okres, wskazano także.
Novaturas jest największym operatorem turystycznym na Litwie, Łotwie i w Estonii zarówno pod względem wartości sprzedaży, jak i liczby pasażerów. Grupa ma ponad 40% udziału w regionie w rynku zorganizowanych lotów czarterowych. Spółka zadebiutowała na GPW w 2018 r.