"Z powodu zagrożenia epidemią zareagowaliśmy błyskawicznie, zamykając nasze placówki już w pierwszej połowie marca. Czas pokazał, że choć była to trudna decyzja, zdołaliśmy sprawnie przenieść obsługę klientów do elektronicznych kanałów komunikacji, dbając o ich bezpieczeństwo i zdrowie" - powiedział prezes PGNiG Jerzy Kwieciński, cytowany w komunikacie.
Od 14 marca br. PGNiG Obrót Detaliczny czasowo ograniczył działalność biur obsługi klienta. Dzięki wdrożonym narzędziom elektronicznej komunikacji, m.in. eBOK, klienci mogą przeprowadzić większość spraw internetowo. Z eBOK korzysta już ok. 1,7 mln osób, a z aplikacji mobilnej ponad 900 tys. osób.
"Konsekwentnie realizowana w spółce strategia inwestowania w kanały online daje wymierne efekty. Aż 10-krotny wzrost zainteresowania tą formą kontaktu to dla nas wyraźny sygnał, aby nadal rozwijać narzędzia takie jak eBOK, ekoFaktura czy aplikacja mobilna - nie tylko na czas kryzysu, ale również w codziennym procesie uproszczenia kontaktu z klientem" - dodał prezes PGNiG Obrót Detaliczny Henryk Mucha.
PGNiG jest obecne na warszawskiej giełdzie od 2005 r. Grupa zajmuje się wydobyciem gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju, importem gazu ziemnego do Polski, magazynowaniem gazu w podziemnych magazynach gazu, dystrybucją paliw gazowych, a także zagospodarowaniem złóż gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju i za granicą oraz świadczeniem usług geologicznych, geofizycznych i poszukiwawczych w Polsce i za granicą. Skonsolidowane przychody wyniosły 42,02 mld zł w 2019 r.