"Pandemia koronawirusa zmieniła wiele w handlu międzynarodowym. Mimo niecodziennej sytuacji i wielu utrudnień Poczta Polska odnotowuje znaczący wzrost ilości paczek przybywających do Europy z Państwa Środka. Polacy nie stracili zainteresowania zakupami z tej części świata. Rozwijając kontakty biznesowe spółki, jesteśmy w stanie stawać na wysokości zadania i odpowiadać na potrzeby naszych klientów" - powiedział dyrektor Biura Współpracy i Handlu Międzynarodowego w Poczcie Polskiej Krzysztof Górski, cytowany w komunikacie.
Pomimo trudności w organizowaniu transportu międzynarodowego strategiczni partnerzy Poczty Polskiej, w tym AliExpress, dokładają wszelkich starań, aby przesyłki mogły skutecznie i sprawnie dotrzeć do sieci i finalnego odbiorcy, wskazano również.
"Obecną dobrą sytuację platformy na polskim rynku zawdzięczamy m.in. stabilnej współpracy z Pocztą Polską podczas pandemii, która pomogła utrzymać silny wzrost transgranicznego handlu elektronicznego w tym okresie" - dodał senior operation manager w AliExpress Gary Topp.
Listy stanowią obecnie główne źródło przychodów Poczty Polskiej. Wobec spadku tradycyjnej korespondencji, Poczta Polska rozwija usługi na rosnących rynkach, do których należy międzynarodowy rynek e-commerce. Zgodnie ze strategią spółki, obsługa międzynarodowego rynku paczkowego jest jednym z głównych filarów rozwoju. Celem Poczty Polskiej jest koordynacja wymiany handlowej między Azją a Unią Europejską, podsumowano.
Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,6 tys. placówek.