"Rynek marketingu online rozwija się bardzo szybko, a po inwestycjach w takie firmy, jak Tidio, CallPage, Senuto czy PushPushGo ten segment rynku jest przez nas dość dokładnie rozpracowany. Roq.ad to berlińska wschodząca gwiazda w sektorze nowych technologii" - powiedział dyrektor ds. inwestycji w bValue Leszek Orłowski, cytowany w komunikacie.
Roq.ad powstało na początku 2015 roku. Wykorzystuje założenie "cross-device marketingu" - potencjalni klienci korzystają z różnych urządzeń (komputery, smartfony, tablety), a ich trafne rozpoznanie i połączenie daje lepsze rezultaty zakupowe. Narzędzie wskazuje, jaką drogą budować najtrwalsze relacje z klientem, zarówno w świecie online, jak i offline, podano w materiale.
"Pieniądze pozyskane od bValue przeznaczymy na rozwój technologii. Skorzystamy także z kontaktów funduszu w Polsce. Prowadzimy dodatkowe rozmowy z innymi inwestorami - dążymy do zwiększenia obecnej rundy inwestycyjnej. Dodatkowe finansowanie pozwoli nam intensywniej komercjalizować technologię i w maksymalnym stopniu wykorzystać jej potencjał" - powiedział pomysłodawca niemieckiej firmy Carsten Frien, cytowany w komunikacie.
Fundusz bValue również nie wyklucza dalszego dokapitalizowania startupu.
Carsten Frien, który jest pomysłodawcą niemieckiej firmy, wcześniej założył już siedem startupów, w tym notowany na paryskiej giełdzie Madvertise (przychody powyżej 20 mln euro). Frien ma też za sobą doświadczenie w niemieckim i brytyjskim oddziale AOL. W Roq.ad postawił na machine learning - algorytmy łączące anonimowe dane z urządzeń elektronicznych z aktywnością klientów np. w sklepach stacjonarnych czy punktach usługowych. Minimalizuje to koszty dotarcia do potencjalnego klienta i kampanii prowadzonych w wielu (niekiedy zbyt wielu) kanałach. Zaawansowane algorytmy Roq.ad łączą te dane inaczej niż Google, podano także.
Fundusz bValue założone i kierowane przez Macieja Balsewicza dysponuje łącznie środkami w kwocie około 100 mln zł. Zamierza zainwestować w 20-30 spółek kwotę od 100 tys. euro (w fazie seed) do 1 mln euro (w rundzie Pre-A). Skupia się przede wszystkim na szukaniu przedsiębiorców, którzy za pośrednictwem nowych technologii rozwiązują realne problemy na rynkach globalnych.