Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Lis
|

Prezes Cyfrowego Polsatu uspokaja: Polityka dywidendowa bez zmian

0
Podziel się:

Prezes Cyfrowego Polsatu Mirosław Błaszczyk zapewnił, że choć spółka zamierza wydać około 1,18 mld zł na zakup pakietu akcji Asseco, to polityka dywidendowa nie ulegnie zmianie.

Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu
Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu (PAP, Bartłomiej Zborowski)

To z pewnością była giełdowa wiadomość dnia - Cyfrowy Polsat wieczorem 18 grudnia ogłosił zaproszenie do składania ofert sprzedaży akcji Asseco Poland. Spółka wchodząca w skład biznesowego imperium Zygmunta Solorza-Żaka jest gotowa wyłożyć około 1,18 mld zł na zakup 21,95 proc. akcji Asseco.

Na efekty takiego ruchu nie trzeba było długo czekać - akcje Asseco od rana 19 grudnia zyskiwały, z kolei kurs Cyfrowego Polsatu zaczerwienił się. Prezes tej drugiej spółki postanowił uspokoić inwestorów. - Polityka dywidendowa pozostaje bez zmian - powiedział dziennikarzom prezes Mirosław Błaszczyk.

Tym samym planowane finansowanie zakupu ze środków własnych lub "dostępnych w ramach zadłużenia finansowego" ma nie wpływać na wypłacenie przez Cyfrowy Polsat dywidendy akcjonariuszom.

Zobacz także: Jakubas o ratowaniu CD Projektu: poprosili o 14,5 mln w dwa dni

Cyfrowy Polsat chce nabyć do 18,2 mln akcji Asseco Poland po 65 zł za akcję. Oznacza to, że największa polska grupa telewizyjna chce kupić największą polską spółkę informatyczną. Rozpoczęcie przyjmowania zapisów ruszyło dziś. Ich Zakończenie zaplanowano na 23 grudnia 2019 roku.

Prezes Asseco Poland Adam Góral zaapelował do inwestorów o sprzedaż akcji. - Zwracam się do naszych akcjonariuszy o pozytywną reakcję na ofertę Cyfrowego Polsatu dotyczącą zakupu akcji Asseco Poland - napisał w liście otwartym do inwestorów, opublikowanym na stronie Asseco, Adam Góral. Jego zdaniem oferta Zygmunta Solorza jest dla firmy "niepowtarzalną szansą".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)