"W sierpniu 2020 r. zarejestrowano 1 449 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to o 5,4% mniej niż rok wcześniej. Po lipcowym lekkim wzroście rejestracje ostatniego miesiąca spadły zarówno r/r, jak i zgodnie ze zwyczajową sezonowością, w porównaniu do miesiąca poprzedniego (-20,5%), jednak bardziej zdecydowanie niż to notowaliśmy w poprzednich latach. Przypomnijmy, że w lipcu br. rezultaty zwiększyły się w porównaniu z czerwcem o 8,1%, po wzroście w czerwcu do maja aż o 61% a w maju do kwietnia o 5,6%. Należy podkreślić, że za spadek w ostatnim miesiącu odpowiedzialny jest rynek autobusów, na którym wydania obniżyły się o 58,9% r/r i 57,9% m/m" - czytamy w raporcie.
Od początku roku przybyło 12 101 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. Po ośmiu miesiącach spadek wynosi 44% w skali roku i systematycznie się zmniejsza - po lipcu wynosił 47% a po czerwcu blisko 52%. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji ubyło o 43,6% w porównaniu z rezultatem w pierwszych ośmiu miesiącach ub.r. i w grupie autobusów o 49,2%, podano także.
W samym sierpniu w całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t zarejestrowano 1 382 szt. To rezultat o 13 szt. lepszy niż w takim samym miesiącu przed rokiem (+0,9% r/r), a to dzięki lekkiemu wzrostowi w grupie wiodących ciągników samochodowych do poziomu 904 szt. (+3,3% r/r). Wśród podwozi rejestracje były niższe niż rok wcześniej o 16 szt. i osiągnęły 478 szt. Złożyły się na nie kompletne (lub skompletowane) podwozia samochodów ciężarowych (374 szt.; -9,9% r/r) i samochodów specjalnych (104 szt.; +31,6%). Od początku 2020 r. zarejestrowano 11 183 samochody ciężarowe pow. 3,5t. Spadek wyniósł 43,6%.
Rynek autobusów osiągnął w sierpniu 2020 r. 67 rejestracji i po bardzo dobrym lipcu, wrócił do trendu spadkowego w porównaniu z wynikami sprzed roku. Hamowanie znowu było gwałtowne i wyniosło 58,9% r/r. Od początku 2020 roku przybyło 918 autobusów, mniej o -49,2% niż w takim samym czasie 2019 r., podano także.