"Nikt nie jest w stanie obecnie przewidzieć, jak długo potrwa epidemia, która praktycznie zatrzymała branżę motoryzacyjną. Nawet jeśli tylko kilka miesięcy, to i tak sprawi firmom z różnych sektorów poważne kłopoty, zmuszając je do ograniczenia działalności lub wręcz jej zawieszenia. A to firmy stanowią od dłuższego czasu siłę napędową rejestracji nowych samochodów osobowych na polskim rynku. Wiele z nich zdecyduje się na wydłużenie okresów leasingu, czy wynajmu po to, aby nie generować dodatkowych kosztów, bądź obniżyć te, którymi są obecnie obciążone. Część być może wręcz wycofa się z zawartych już umów" - czytamy w komunikacie.
Według najnowszych prognoz IBRM Samar, sprzedaż w 2020 roku w Polsce samochodów o DMC do 3,5 t wyniesie ok. 475 tys. egzemplarzy. W przypadku samochodów osobowych szacunki wskazują na 420 tys. aut (spadek o 24,4%), a pojazdów dostawczych - 55 tys. egzemplarzy (-21%).
Około 7,27% aut (1 300 szt.) spośród zarejestrowanych w Polsce w kwietniu 2020 roku zostało najprawdopodobniej wywiezionych z kraju zaraz po rejestracji w ramach tzw. reeksportu. Pod względem udziału reeksportu w rynku jest to wzrost wobec poprzedniego miesiąca.
Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują, że w kwietniu 2020 roku zarejestrowano w Polsce 17 865 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t, czyli o 65,83% (-34 424 szt.) mniej niż rok wcześniej oraz o 47,43% (-16 121 szt.) mniej niż w marcu 2020 roku. Dane skumulowane (138 896 szt.) wykazują spadek sprzedaży w 2020 roku o 33,58% (-70 225 szt.).
Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują, że w kwietniu 2020 r. zarejestrowano w Polsce 15 241 samochodów osobowych, o 67,14% (-31 140 szt.) mniej niż rok wcześniej i o 48,61% (-14 417 szt.) mniej niż w marcu 2020 r. Dane skumulowane wykazują spadek sprzedaży. W 2020 roku zarejestrowano w Polsce dotychczas 122 883 samochody osobowe, o 34% mniej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (-63 302 szt.).