"Cykl budowlany jest nieco opóźniony w stosunku do cyklu ekonomicznego i w 2021, i w 2022 r. będziemy przede wszystkim odczuwali skutki spowolnienia inwestycji, spowodowanego pandemią. Od strony pracy z architektami i wykonawcami musimy znaleźć rozwiązania w okresie pandemicznym, wyzwaniem będzie zbudowanie relacji mimo dystansu społecznego i edukacja rynku jeżeli chodzi o nowy systemu uszczelniania okien" - powiedział Domarecki podczas konferencji prasowej, poświęconej nowemu systemowi uszczelniania i izolacji WINS.
"Spodziewam się, że Europa będzie raczej stabilna. Popyt na materiały budowlane, popyt na nowe budynki mieszkaniowe i biurowe cały czas jest. W tym sensie krajobraz jest cały czas pozytywny, aczkolwiek słabnący ze względu na pandemię" - dodał prezes.
Przypomniał, że koszty surowcowe dramatycznie rosły w IV kwartale i nadal rosną na całym świcie. Cieszy to przemysł chemiczny, ale powoduje problemy po stronie jego odbiorców. Natomiast koszty pracy - są według szefa Seleny - "w miarę stabilne, w ramach inflacyjnych" - wskazał.
W związku z kosztami surowcowymi, należy się spodziewać, że ceny materiałów budowlanych w tym roku i kolejnym będą rosły, ocenił Domarecki.
Podtrzymał również zainteresowanie Seleny akwizycjami, ale wskazał, że prowadzone projekty i analizy w tym obszarze są spowolnione pandemią.
O nowym systemie uszczelniania i izolacji okien oraz drzwi balkonowych WINS mówił:
"Recepcja innowacji zajmuje trochę czasu. Efekty biznesowe mam nadzieję przyjdą, ale to nie będzie na 'pstryknięcie palcem'. Czeka nas duży proces edukacji, przełamywanie barier w tym, do czego ludzie się już przyzwyczaili. Czekają nas setki webinariów dla tych, którzy będą tego używać. Będziemy też przekonywać inwestorów" - podsumował prezes.
Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z czterech największych producentów pian montażowych dla budownictwa na świecie. W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 17 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,33 mld zł w 2019 r.