Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Uber: Spełniamy nowe wymogi, na wsparcie partnertów wydaliśmy 6 mln zł

0
Podziel się:

Uber, w odpowiedzi na nowe regulacje wchodzące w życie od 1 października, rozszerzył operacje w ramach polskiego oddziału i zainwestował 6 mln zł w program wsparcia partnerów i kierowców w dostosowaniu się do nowych wymogów, podała spółka. Ponadto firma zainwestowała ponad 1 mln zł w podniesienie bezpieczeństwa przejazdów w okresie pandemii.

Uber: Spełniamy nowe wymogi, na wsparcie partnertów wydaliśmy 6 mln zł

"Rozszerzenie działalności lokalnego oddziału było dla nas kolejnym krokiem, by jeszcze mocniej podkreślić naszą obecność i zaangażowanie w Polsce. Cieszymy się, że jesteśmy jedną z pierwszych, międzynarodowych firm technologicznych świadczących usługi pośrednictwa w przewozie, które prowadzą działalność w Polsce i w pełni spełniają wymogi określone w polskim prawie" - powiedział dyrektor zarządzający Uber Polska Michał Konowrocki, cytowany w komunikacie.

W odpowiedzi na nowe regulacje, firma Uber rozszerzyła zakres funkcji, jakie będzie pełnił jej lokalny oddział w Polsce (Uber Poland sp. z o.o.), a od 1 października 2020 r. będzie realizowała usługi w oparciu o otrzymaną licencję pośrednika w przewozie osób. Uber posiada w Polsce lokalną spółkę zależną, która odprowadza wszystkie wymagane prawem podatki, a teraz dodatkowo będzie pobierać i naliczać podatek VAT od usług pośrednictwa, które świadczy swoim partnerom na terenie kraju, podkreśla firma.

Zgodnie z nowymi wymogami, aby dalej korzystać z pośrednictwa aplikacji i świadczyć usługi transportowe, przedsiębiorcy będą musieli posiadać licencję taxi oraz spełnić pozostałe wymogi określone ustawą.

"W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy bardzo ciężko pracowaliśmy, aby wesprzeć partnerów w dostosowaniu się do nowych realiów. Nasze wysiłki przełożyły się na pozytywne rezultaty dla zdecydowanej większości z nich. Niemniej jednak niektórzy przedsiębiorcy nie zdecydowali się na wyrobienie licencji, w związku z czym utracili oni możliwość otrzymywania zleceń z naszej platformy" - dodał Konowrocki.

Uber zainwestował 6 mln zł w stworzenie ogólnokrajowego programu wsparcia lokalnych partnerów i kierowców w dostosowaniu się do nowych wymogów. Między innymi obejmował on wsparcie przy wyposażeniu pojazdu w lampę taxi i obowiązkowe oznakowania, przeprowadzenie badań technicznych pojazdu oraz pomoc dla kierowców w wykonaniu niezbędnych badań lekarskich. W miastach, w których dostępny jest Uber, działały wyspecjalizowane Centra Licencjonowania wspierające przewoźników w procesie licencjonowania. W tych lokalizacjach, partnerzy mogli m.in. uzyskać niezbędne informacje, jak przygotować dokumentację na potrzeby uzyskania licencji taxi. Większość z zainwestowanych środków trafiła do polskich przedsiębiorców, w tym małych, średnich i dużych przedsiębiorstw zlokalizowanych na terenie całego kraju, wymienia Uber.

"Co ważne, wprowadzone zmiany nie będą miały bezpośredniego wpływu na samą aplikację i poziom cen na platformie w Polsce. Koszt przejazdu i czas oczekiwania tak jak zawsze, dalej uzależniony będzie od kilku czynników, w tym od liczby dostępnych kierowców, aktualnych zamówień, odległości, a także pory dnia i nocy. Zawsze jednak cena jest z góry znana, podobnie jak trasa przejazdu" - podkreślono także.

Uber zwraca uwagę, że w ciągu ostatnich miesięcy firma pokazała, że nie tylko technologia wyróżnia ją pod tym względem na rynku. Od początku pandemii, podjęła znaczące kroki, aby pomóc w utrzymaniu bezpieczeństwa wszystkich użytkowników platformy. Firma zainwestowała ponad 1 mln zł w udostępnienie przesłon i środków ochrony osobistej w pojazdach, podniesienie świadomości higieny i bezpieczeństwa przejazdów i inne inicjatywy wspierające lokalne społeczności w tym trudnym okresie. Firma wprowadziła również specjalne powiadomienia przypominające o środkach bezpieczeństwa i udostępniła specjalną technologię sprawdzającą, czy kierowca ma odpowiednio zakryte usta i nos.

"Ostatni rok był bardzo trudny dla wszystkich - branża transportowa, z którą związana jest nasza platforma bardzo mocno to odczuła. Dlatego oprócz wsparcia dla przedsiębiorców w dostosowaniu do nowych wymogów wynikających z ustawy, położyliśmy ogromny nacisk na działania związane z przeciwdziałaniem rozwoju pandemii koronawirusa. Będziemy kontynuować te wysiłki, aby zarówno pasażerowie, jak i kierowcy mogli bezpiecznie korzystać z aplikacji oraz odczuwali komfort podczas podróży" - podsumował Konowrocki.

Zgodnie z nowelizacją ustawy o transporcie drogowym, od 1 października 2020 r. wszystkie platformy łączące pasażerów i kierowców muszą posiadać licencję na pośrednictwo w przewozie osób. Tego typu licencję może uzyskać jedynie zarejestrowana w Polsce firma, by zgodnie z założeniami mogła ona legalnie świadczyć usługi pośrednictwa na rzecz lokalnych przewoźników. Zlecenia na przewóz będą mogły być przekazywane jedynie przedsiębiorcom, którzy posiadają licencję taxi.

Uber to firma technologiczna, która łączy użytkowników aplikacji z kierowcami korzystającymi z platformy, aby współdzielić swój przejazd z innymi, oferować możliwość przywiezienia posiłku bądź przewiezienia przesyłki. Platforma Uber działa w ponad 10 000 miast w 69 państwach na całym świecie, usprawniając sposób, w jaki ludzie poruszają się po współczesnych metropoliach. W Polsce, Uber jest dostępny w 9 lokalizacjach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Lublinie, na Śląsku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)