"Postaramy się ruszyć z hulajnogami blinkee.city w Lublinie i Częstochowie najpóźniej do września tego roku" - zapowiedział Sikorski w rozmowie z ISBnews.
Jeszcze nie wiadomo ile dokładnie ich będzie, ale przyjęło się zakładać, że liczba elektrycznych hulajnóg powinna odpowiadać mniej więcej 0,2% populacji danej miejscowości. Oznacza to ok. 650 hulajnóg w przypadku Lublina i 500 w przypadku Częstochowy, dodał.
"Chcemy też wprowadzić hulajnogi w Zawadzkiem, gdzie mamy siedzibę, choć oczywiście mówimy o znacznie mniejszej liczbie urządzeń" - dodał szef Unimotu.
Spółka planuje także wystąpić do parterów sieci Avia w całej Europie z propozycją franczyzy blinkee.city.
"W Europie Zachodniej jest duży udział stacji własnych Avia, a więc prowadzonych przez partnera stowarzyszenia Avia International w danym regionie; mówiąc inaczej przez odpowiedników Unimotu w innych krajach. Do nich zgłosimy się z tą propozycją w pierwszej kolejności. Przysłuchując się dyskusjom w ramach stowarzyszenia wiemy, że w całej Europie właściciele stacji mierzą się z takimi samymi wyzwaniami jak my: jak będzie wyglądać stacja paliw w obliczu nowej mobilności, jak radzić sobie ze spodziewanym spadkiem przychodów ze sprzedaży tradycyjnych paliw. Nie mam wątpliwości, że jeśli przedstawimy im perspektywę dochodowego biznesu, wielu z nich będzie skłonnych weń zainwestować" - powiedział Sikorski.
Prezes Unimotu poinformował również, że spółka jest na dobrej drodze do realizacji z nawiązką przewidywanych oszczędności w 2019 roku na poziomie 13 mln zł.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 3,4 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2018 r.
Piotr Apanowicz