Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora – ruszył portal gazeta.pl

0
Podziel się:

Z 19 na 20 stycznia 2001 r. spółka udostępniła publicznie swój portal pod adresem www.gazeta.pl.

Na razie funkcjonuje on bez poczty, chatu i sklepu internetowego. Oficjalna premiera połączona z kampanią promocyjną odbędzie się miesiąc później. Wg spółki opóźnienie (wcześniej spółka zapowiadała debiut do końca 2000 r.) ma związek z wdrożeniem rozwiązań technologicznych, których testowanie trwało dłużej niż zakładano.

Agora zamierza zainwestować w internet 40 mln zł w ciągu trzech lat (do końca 2000r. wydała – 33 mln zł). Wg badania TNS OBOP najczęściej czytanym przez internautów dziennikim w sieci jest Gazeta Wyborcza i plasuje się na 4 pozycji wśród najczęściej odwiedzanych stron, po Onecie, Wirtualnej Polsce oraz Yahoo!. Znana marka, zaplecze dziennikarskie oraz możliwość promocji oferty internetowej w Gazecie oraz lokalnych stacjach radiowych kontrolowanych przez Agorę, pozwolą stać się Agorze znaczącym graczem na rynku portali obok Onetu, Wirtualnej Polski, czy Interii. Uzupełnienie treści o e-commerce (wspólne przedsięwzięcie Agory i ComputerLandu – Centrum Handlu Internetowego - CHI) pozwoli stać się portalowi najważniejszym graczem na tym rynku obok Wirtualnej Polski i Onetu.

CHI rozpocznie działalność w lutym 2001 r. CHI będzie prowadzić internetowy pasaż handlowy. Oferta pasażu będzie kierowana przede wszystkim do średnich i małych firm prowadzących działalność handlową i usługową. Agora będzie odpowiedzialna za sprzedaż oferty CHI (planuje pozyskać ok. 500 sklepów do końca 2001 r., Onet posiadał w listopadzie ub.r. 230 sklepów) i wykorzysta w tym celu własną sieć sprzedaży. ComputerLand będzie odpowiadał za zaprojektowanie i wdrożenie oprogramowania, świadczenie profesjonalnych usług web-hosting oraz usług w ramach centrum przetwarzania danych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)