"Tytoń podgrzewany zapewnia konsumentom doświadczenie podobne do palenia tradycyjnych papierosów, jednak jest obarczone potencjalnie mniejszym ryzykiem. To początek rewolucji w naszej branży i kolejny - po wprowadzeniu e-papierosów - krok w stronę dbania o zdrowie społeczeństw" - powiedział dyrektor zarządzający BAT Polska Dragos Constantinescu podczas konferencji prasowej.
Dodał, że co prawda dziś rynek nowoczesnych wyrobów tytoniowych (NWT) w Polsce to zaledwie 5%, ale z czasem będzie się on rozszerzał.
"Oczywiście, byłoby wspaniale gdyby wszyscy palacze albo rzucili papierosy, albo przerzucili się na NWT, ale wiemy, że to niemożliwe" - wskazał Constantinescu.
Kolejnym rynkiem, na który firma zamierza wejść są Czechy.
Jak podkreślił dyrektor ds. badań nad produktami o zmniejszonym ryzyku z Centrum Badań BAT w Wielkiej Brytanii dr James Murphy, "to nie nikotyna odpowiada za choroby związane z paleniem, tylko substancje smoliste zawarte w papierosach; zredukowanie ich ilości powoduje, że produkty typu HnB (Heat not Burn) są znacznie bezpieczniejsze dla użytkowników, co potwierdzają badania naukowe".
Dystrybucja glo ma się odbywać poprzez stronę www, sieć własnych sklepów eSmoking World, których w całej Polsce jest 650 (głównie w dużych centrach handlowych) oraz "Żabkach". Wkłady tytoniowe neo są dostępne w czterech wariantach, w opakowaniach po 20 sztuk, w dużych sieciach handlowych na terenie całej Polski.
"Polska jest dla BAT jednym z kluczowych rynków globalnej strategii transformacji branży tytoniowej. W 2015 roku BAT zainwestował w Grupę CHIC - lidera polskiego rynku papierosów elektronicznych z około 50-proc. udziałem w rynku, własną fabryką, centrum badawczo-rozwojowym i siecią punktów sprzedaży detalicznej" - czytamy w komunikacie.
BAT zatrudnia w Polsce około 3 600 pracowników, z czego już połowa zajmuje się rozwojem i sprzedażą naszych innowacyjnych produktów. Dzięki wprowadzeniu na rynek glo stworzył ponad 250 dodatkowych miejsc pracy, podkreśliła firma.
Oprócz Polski, glo jest obecnie dostępne dla konsumentów na 12 rynkach na całym świecie (Japonia, Korea Południowa, Szwajcaria, Kanada, Rosja, Włochy, Rumunia, Serbia, Chorwacja, Ukraina, Kazachstan i Czechy).
BAT jest obecny w Polsce od 1991 roku, kiedy to zainwestował w fabrykę tytoniu w Augustowie. Łączne, dotychczasowe inwestycje firmy w Polsce przekroczyły 2,5 mld zł i planowane są kolejne. Obecnie BAT ma 28% udziału w polskim rynku papierosów i jest liderem rynku w segmencie papierosów elektronicznych. Fabryka w Augustowie eksportuje wyroby tytoniowe do większości krajów europejskich.