"High streets to najbardziej prestiżowe adresy w miastach, najważniejsze ulice handlowe, które pełnią kilka funkcji jednocześnie. Są zlokalizowane w centrach miast, z dobrym dojazdem, blisko popularnych, miejskich obiektów turystycznych. Przyciągają zarówno najbardziej prestiżowe marki, jak również te lokalne i unikalne, co mocno wpisuje się w rozwijający się trend poszukiwania wyjątkowych produktów przez polskich konsumentów. Paradoksalnie, rozwojowi ulic handlowych sprzyja ograniczenie handlu w niedziele - zamknięte supermarkety powodują, że ludzie coraz chętniej spacerują po mieście w celach rozrywkowych i wybierają te miejsca, gdzie oferta usług jest najszersza. Dzięki temu na miejskich pasażach powstają nowe obiekty gastronomiczne i wzrasta liczba osób, które przy okazji robią tam zakupy" - powiedziała ekspert ds. ulic handlowych w CBRE Renata Kamińska, cytowana w komunikacie.
CBRE prognozuje, że w ciągu 10 lat na polskich ulicach handlowych nastąpi przyrost powierzchni handlowej o ok. 15-20%. Wzrost ten będzie związany zarówno z powstawaniem nowych ulic jak i rozwojem już istniejących. Będą temu sprzyjać takie czynniki jak bardzo niski poziom pustostanów w najlepszych warszawskich galeriach handlowych, wynoszący obecnie tylko 2%, oraz zakaz handlu w niedzielę, który sprzyja rozwojowi oferty food&beverage na ulicach, wyjaśniono w materiale.
W rankingu CBRE umieściło następujące ulice:
- Nowy Świat w Warszawie
- Marszałkowska w Warszawie
- Chmielna w Warszawie
- Floriańska w Krakowie
- Długi Targ i Długa w Gdańsku
- Plac Trzech Krzyży w Warszawie
- Półwiejska w Poznaniu
- Świdnicka we Wrocławiu
- Aleje Jerozolimskie w Warszawie
- Krupówki w Zakopanem.