Nowe akcje będą stanowiły ok. 11,6% w podwyższonym kapitale spółki.
Boeingi 737-8 MAX, które pojawią się we flocie w IV kw. 2018 r. charakteryzują się znacznie niższymi kosztami eksploatacyjnymi, a dłuższy zasięg od obecnie wykorzystywanych maszyn umożliwi nam zaoferowanie nowych połączeń. Dzięki środkom z emisji będziemy mogli osiągnąć istotne oszczędności związane z lepszymi warunkami finansowania i większą elastycznością w zarządzaniu flotą" - powiedział członek zarządu i dyrektor generalny Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.
Prospekt został złożony w KNF w celu dochowania terminów wynikających z przepisów kodeksu spółek handlowych. Decyzja dotycząca przeprowadzenia oferty publicznej zostanie podjęta w przyszłości w oparciu o istniejącą wówczas sytuację na rynkach kapitałowych, ocenę możliwości przeprowadzenia takiej oferty na warunkach satysfakcjonujących dla spółki oraz uwzględniając interesy wszystkich jej akcjonariuszy, wyjaśniono także.
Szczegóły oferty zostaną zawarte w prospekcie emisyjnym, który zostanie opublikowany po jego zatwierdzeniu przez KNF. Zgodnie z podjętą w kwietniu 2018 r. uchwałą walnego zgromadzenia emisja nowych akcji zostanie przeprowadzona z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy. Jednocześnie, zgodnie z uchwałą, obecni akcjonariusze, którzy zdecydują się na uczestnictwo w ofercie, będą mieli możliwość utrzymania dotychczasowego udziału w akcjonariacie dzięki preferencyjnemu przydziałowi, przypomniano w komunikacie.
Pod koniec lipca KNF zatwierdziła prospekt Enter Air związany z dopuszczeniem do obrotu istniejących akcji serii A i B spółki. Akcjonariusze założyciele zobowiążą się do niesprzedawania akcji przez 12 miesięcy, podawał Enter Air. Jednocześnie spółka podtrzymała wtedy plan emisji do 2,3 mln nowych akcji.
Enter Air jest notowany na GPW od grudnia 2015 roku. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.