Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

eService: Przeszło połowa Polaków wie o możliwości płacenia telefonem

10
Podziel się:

Coraz większa liczba Polaków preferuje płatności bezgotówkowe (56%), wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie eService. Zaraz po powszechnie znanej karcie płatniczej drugą najbardziej rozpoznawalną formą płatności zbliżeniowych okazuje się metoda z wykorzystaniem telefonu. Wskazało ją aż 52% ankietowanych, z czego aż 14% wymieniło ją przed gotówką i kartą. Najpowszechniej znaną formą płatności telefonem okazał się natomiast BLIK - 35%.

eService: Przeszło połowa Polaków wie o możliwości płacenia telefonem

"Płatność telefonem to stosunkowo młoda metoda. Mobilność w wielu sektorach postępuje na tyle, że nawet banki, dostosowując się do obecnych trendów, umożliwiają już dostęp i kontrolę konta poprzez aplikacje mobilne. Przełomowym okresem dla wzrostu znaczenia tej formy był rok 2015. Dziś już ponad połowa badanych (52%), zapytana o znajomość rodzajów płatności podczas zakupów w sklepach, płacenia za produkty i usługi, spontanicznie wymienia właśnie płatność telefonem" - czytamy w komunikacie.

"Pojawianie się nowoczesnych metod płatności we wskazaniach respondentów udowadnia rosnącą świadomość Polaków w tym zakresie. Nie tylko coraz chętniej korzystamy z kart, ale również z płatności telefonem, przez którą respondenci rozumieją zarówno BLIK, jak i płatności zbliżeniowe takie jak Android Pay czy mniej znane u nas ApplePay lub SamsungPay. Dlatego dbamy o to, by oferowane przez nas rozwiązania dla przedsiębiorców pozwalały na procesowanie transakcji telefonem. Również w standardach mniej popularnych w Polsce, ale popularnych wśród odwiedzających nasz kraj turystów" - powiedziała prezes eService Joanna Seklecka, cytowana w materiale.

Ankietowani, zapytani o powód korzystania z wybranych metod, w przypadku płatności telefonem zaznaczali, że jest to rozwiązanie: najwygodniejsze (46%), najszybsze (16%), zastępujące portfel/kartę w przypadku ich braku (7%), wykluczające konieczność posiadania przy sobie portfela (5%), podano również.

"Część badanych wskazała również, że po prostu lubi korzystać z tej metody (5%). BLIK natomiast został wymieniony jako najszybszy przez 36% osób, a 9% płaci nim, gdy nie posiada przy sobie portfela lub karty. Po 5% ankietowanych wymieniało również ciekawość, czyli chęć sprawdzenia tego sposobu w praktyce, oraz zaznaczyło, że jest to dla nich korzystniejsza opcja" - czytamy dalej.

Najczęstszym powodem niekorzystania z tej metody płatności był brak takiej możliwości lub po prostu potrzeby. Zdecydowana mniejszość respondentów wskazała, że mimo wszystko woli płacić w inny sposób, podano także.

"Postępująca mobilność oraz stale rosnąca liczba terminali płatniczych, również w punktach usługowych i urzędach, powodują, że przez płatności bezgotówkowe nie rozumiemy już tylko używania plastikowych kart płatniczych czy kredytowych, ale także wiele innych metod, które ułatwiają nam codzienne zakupy oraz rozliczenia. Mimo iż polskie społeczeństwo nie jest jeszcze tak bezgotówkowe jak chociażby Szwecja, według ekspertów zmierzamy w tym samym kierunku" - podsumowano.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
gabon
6 lat temu
Ale to jeszcze nie modne, ludzie wolą kartę, a zresztą – ja również wolę tak płacić. Pewnie z czasem modne zrobią się też telefony, ale to potrwa. Generalnie zgadzam się z tym, że eservice robi w tym kierunku kawał dobrej roboty.
mistiks
6 lat temu
Wszystko będzie szło w kierunku ograniczania płatności gotówkowych i to jest normalna sprawa na całym świecie. Firmom wygodniej załatwiać wszystko bezgotówkowo, a ludziom tak płacić. Ciekawy jestem jak akcja eservice wpłynie na budżet kraju. Przecież im większa liczba atrakcji będzie bezgotówkowa, tym mniejsza szara strefa.
majkot
7 lat temu
Ludzie noszą, przy sobie coraz mniej gotówki i tego można się było spodziewać. Prawda jest taka, że posiadanie terminala to teraz podstawa. Nie masz go, to tracisz wielu klientów, ale to przecież od dawna całkowita normalność.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
koldo
5 lata temu
Ważne, że po bezgotówkowej Polsce właściciele małych sklepów już wiedzą, że płacenie kartą nie wiąże się z kolosalnymi kosztami. A przekonanie było inne. I być może dzięki temu sytuacja wygląda coraz lepiej.
bankow
6 lat temu
Wolę kartę. Wygodniej. Jakoś trochę obawiam się płacenia telefonem. Telefony łatwo padają, można je zgubić, karta wydaje się bezpieczniejsza. Ale faktycznie – eservice należą się brawa za to, co zrobili. Przecież aktualnie można płacić kartą dosłownie wszędzie i tak powinno być.
jakero
6 lat temu
Kawał dobrej roboty eservice. Miałem ciągle problem z tym, żeby normalnie zapłacić kartą, a teraz ciężko mi wymienić, gdzie takiego problemu nie ma ;-)
gabon
6 lat temu
Ale to jeszcze nie modne, ludzie wolą kartę, a zresztą – ja również wolę tak płacić. Pewnie z czasem modne zrobią się też telefony, ale to potrwa. Generalnie zgadzam się z tym, że eservice robi w tym kierunku kawał dobrej roboty.
ponter
6 lat temu
Za kilka lat gotówka będzie ograniczona do szarej strefy. Już teraz jest problem ze zdobyciem drobnych. Podejrzewam, że z biegiem czasu ludzie będą coraz mniej płacili gotówką. Przynajmniej tak to wygląda na logikę. A jak wy to widzicie?