GDDKiA zerwała umowę na budowę autostrady A4 Tarnów-Dębica z konsorcjum firm SIAC Construction Ltd, PBG, Aprivia i Hydrobudowa Polska. Niezwłocznie drogowa agencja ma rozpocząć procedurę wyboru nowego wykonawcy - podała GDDKiA.
_ Konsorcjum firm: SIAC Construction Ltd, PBG, Aprivia i Hydrobudowa Polska, mimo zeszłotygodniowych deklaracji, nie wywiązywało się z zapisów kontraktowych, przestało realizować budowę autostrady A4 Tarnów-Dębica i zażądało niezgodnego z prawem zwiększenia wartości kontraktu o 200 mln zł. Doprowadziło to do zerwania umowy między konsorcjum a Skarbem Państwa GDDKiA. Obecnie podjęte zostaną analogiczne działania, jak m.in. przy budowie A2 Stryków-Konotopa czy A4 Brzesko - Wierzchosławice, gdzie po wypowiedzeniu umowy dotychczasowemu wykonawcy została wyłoniona nowa firma, która przejęła budowę drogi _ - napisała GDDKiA w komunikacie.
_ Procedurę wyboru nowego wykonawcy robót budowlanych GDDKiA rozpocznie niezwłocznie, tak by zakończenie prac na 35-kilometrowym odcinku Tarnów (w.Krzyż) - Dębica Pustynia było możliwe do końca 2013 roku _ - dodano.
Konsorcjum: SIAC Construction Ltd, PBG, Aprivia i Hydrobudowa Polska w lipcu 2010 r. podpisało z GDDKiA umowę na budowę autostrady A-4 Tarnów - Rzeszów na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia. Wartość kontraktu wynosiła 1,75 mld zł brutto, a przedmiot zamówienia miał być zrealizowany w terminie 24 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.
W czerwcu sąd ogłosił upadłość Hydrobudowy i PBG z możliwością zawarcia układu.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej