Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Jakub Niestrój przejął większościowy pakiet w Crowdway

0
Podziel się:

Warszawa, 11.07.2018 (ISBnews) - Jakub Niestrój, inwestor i partner zarządzający w firmie doradczej Alteverso Group, przejął większościowy pakiet udziałów w platformie crowdfundingu udziałowego Crowdway. W rozmowie z ISBnews zapowiedział, że chce zdywersyfikować działalność platformy o projekty w fazie szybkiego wzrostu i rentierskie produkty inwestycyjne. Do końca roku Crowdway może przeprowadzić do 7 projektów, w tym z branży nieruchomości, a także spółek szybkiego wzrostu i projektów na początkowym etapie rozwoju.

Jakub Niestrój przejął większościowy pakiet w Crowdway

"To dobry moment na inwestycję w taką platformę. Chcę, żeby Crowdway zdywersyfikował działalność i realizował znacznie szerszy model biznesowy, niż tradycyjnie rozumiany crowdfunding udziałowy startupów. Obok nich widzimy bowiem potencjał do wspierania spółek szybkiego wzrostu, spin-off, projektów badawczych, inwestycji stabilnego zwrotu i rentierskich, opartych szczególnie na nieruchomościach, jak również projektów odpowiedzialnych społecznie. Pierwsze duże kampanie mogą ruszyć od sierpnia. Jeśli będą to projekty nieruchomościowe, pierwszych dywidend inwestorzy mogliby spodziewać się w I-II kw. 2019 r." - powiedział ISBnews Niestrój.

Dodał, że liczy, iż do końca roku Crowdway wesprze minimum 3 projekty condo - nieruchomości, 2 spółki w fazie fast grow, a także 2 projekty startup.

Crowdway powstał w 2015 r. jako platforma crowdfundingu inwestycyjnego, wspierająca startupy w pozyskiwaniu kapitału na rozwój. Do tej pory zrealizowała wsparcie kilku udanych emisji z udziałem ponad 360 inwestorów indywidualnych, na łączną kwotę ponad 4,7 mln zł. Za jego pośrednictwem producent sprzętu wideo VR, Bivrost zebrał 1,6 mln zł. Z kolei startup zarejestrowany w USA, producent gadżetu Lovely, pozyskał rekordową sumę odnotowaną przez crowdfunding udziałowy w Polsce - 1,64 mln zł.

Nowy właściciel Crowdway ocenia, że rozporządzenie UE zwiększające dozwoloną wartość oferty publicznej bez prospektu emisyjnego z 100 tys. do 1 mln euro oraz plan uregulowania tzw. prostej spółki akcyjnej - PSA to działania w dobrym kierunku dla rozwoju tego typu platform.

"Plan rozwoju, jaki postawiłem przed Crowdway wymaga finansowania w okresie 18 miesięcy, w tym szczególnie akwizycji nowych projektów, czy rozbudowy bazy danych inwestorów i spółek. Jeśli w tym czasie osiągniemy break even na poziomie EBITDA, to byłoby dobre osiągnięcie. Nie wykluczam pozyskania w międzyczasie zewnętrznego kapitału lub mariażu z innym podmiotem"- wskazał inwestor.

Dodał, że trwają również prace nad skalowalnym silnikiem crowdfundingowym i 3 zagranicznymi wersjami językowymi.

"Prowadzimy jednocześnie due diligence działań za granicą. Niemniej przez 12 najbliższych miesięcy będziemy pracować na polskim rynkiem, a kolejnym krokiem będzie testowanie wyjścia za granicę - tam, gdzie będzie to relatywnie najbardziej efektywne" - podsumował Niestrój.

Sebastian Gawłowski

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)