Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Plany LPP na przyszłość

0
Podziel się:

Producent odzieży LPP SA, po udanym początku wprowadzenia na rynek nowej marki Cropp, nie zamierza pracować nad żadną nową w najbliższych kilku latach. Chce skoncentrować się za zakończeniu budowy sieci swoich sklepów Reserved oraz na ekspansji na rynkach zagranicznych / ISB /

Producent odzieży LPP SA, po udanym początku wprowadzenia na rynek nowej marki Cropp, nie zamierza pracować nad żadną nową w najbliższych kilku latach. Chce skoncentrować się za zakończeniu budowy sieci swoich sklepów Reserved oraz na ekspansji na rynkach zagranicznych.

„Już pod koniec 2005 roku struktura sprzedaży powinna być bardzo inna od obecnej. [...] Posiadanie 50 tys. m. kw. powierzchni sklepowej w Polsce to wszystko, co jest na tym rynku, naszym zdaniem, możliwe. [...] Coraz ważniejsza staje się sprzedaż za granicą” – powiedział wiceprezes LPP Dariusz Pachla dziennikarzom w poniedziałek.

Obecnie całkowita powierzchnia sklepów LPP to 33 tys. m. kw.

„Najbardziej zależy nam na regionie środkowo-wschodnim” – powiedział Pachla.

Ekspansja na rynki zagraniczne będzie jednak opierać się głównie na marce Reserved. Zarząd nie planuje wyjścia nowej marki Cropp poza granicę Polski przez kolejne dwa lata. Nie planuje też żadnej emisji akcji na sfinansowanie rozwoju nowej marki.

„Początek Croppa był rewelacyjny. Pierwszy sklep ruszył 23 marca” – powiedział Pachla.

Przychody LPP z marki Cropp wyniosą w 2004 roku kilkadziesiąt mln zł, czyli ok. 4-5% wszystkich przychodów.

„Liczymy na to, że Cropp stanie się istotnym kanałem dystrybucji w spółce” – powiedział wiceprezes.

Jak zapowiadał wcześniej zarząd spółki, w strukturze przychodów spółki za 2004 rok ma dominować sprzedaż w salonach Reserved (ok. 65-70%), których liczba ma wynieść na koniec tego roku 90-100. Natomiast udział sprzedaży w rozwijanej sieci salonów zagranicznych (na koniec 2004 roku ma ich być ok. 25-30 wobec 18 na koniec 2003 roku) ma się zwiększyć do 12-15% z 8% w zeszłym roku.

Marka Reserved jest obecna na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, głównie w Czechach i Rosji. Na jesieni 2005 roku spółka zamierza otworzyć pierwszy salon w Niemczech (w Berlinie).

W pierwszym kwartale 2004 roku spółka LPP odnotowała skonsolidowany zysk netto na poziomie 1,58 mln zł przy przychodach rzędu 104,87 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 1,96 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)