Platforma Mediowa Point Group, która z nowej emisji akcji chce pozyskać 57,2 mln zł, przewiduje finalizację kilku akwizycji w wakacje, poinformował Michał Lisiecki, prezes PMPG.
- _ Pierwszych przejęć można spodziewać się w okresie wakacji. Obecnie prowadzimy rozmowy na temat przejęć m.in serwisów internetowych, czy w segmencie outdooru _ - powiedział prezes.
Dodał, plany akwizycyjne nie dotyczą projektu kanału telewizyjnego Machina TV, który spółka chce udostępnić na platformach cyfrowych i telewizji kablowej pod koniec 2008 roku. Na projekt ten ma trafić 14,5 mln zł z emisji.
- _ Dominujący udział wśród projektów, które chcemy sfinansować poprzez emisję akcji, będą miały nowe media, należące - w naszej ocenie - do najbardziej perspektywicznych obszarów rynku. Wartość inwestycji planowanych w segmencie internetu i technologii mobilnych to ponad 23 mln zł _ - powiedział Lisiecki.
Wśród wydatków w tych segmentach digitalizacja oraz produkcja i dystrybucja treści multimedialnych ma kosztować 5,3 mln zł, budowa internetowych serwisów tematycznych 2,7 mln zł, 2 mln zł ma pochłonąć internetowy dziennik.
Na rozwój mediów tradycyjnych PMPG planuje 5,7 mln zł, z czego 2,5 mln zł kosztować będzie uruchomienie miesięcznika o tematyce sportowej, a 2 mln zł rozwój magazynu - _ Film _ i tej marki na kolejne obszary.
Za 6,8 mln zł Platforma Mediowa chce zbudować ogólnopolską sieć nośników reklamowych out-door i in-door. Możliwe jest także przejecie istniejącego podmiotu.
Zapisy podstawowe i dodatkowe na 22,9 mln nowych akcji serii E odbędą się od 10 do 28 kwietnia. Przydział akcji w wykonaniu prawa poboru nastąpi 8 maja. Zapisy w ramach zaproszenia zarządu odbędą się od 9-do 15 maja.
Michał Lisiecki, którego udział w akcjonariacie wynosi obecnie 66 proc., planuje wziąć udział w nowej emisji, część akcji zaoferuje inwestorom finansowym.